Seaduseelnõu, mida hääletatakse eeldatavalt täna, sunnib muutma ettevõtteid autojuhtide staatust iseseisvate lepingupartnerite asemel töötajateks, kirjutab Financial Times.
Seadusmuudatuse pooldajate sõnul toob seadusmuudatus autojuhtidele vajaliku kaitse nagu miinimumpalk ja õigus saada lahkumiskompensatsiooni.
Lyfti aktsia kukkus eile 7,3 protsenti 45,42 dollarini ja Uberi aktsia 5,7 protsenti 30,70 dollarini. Mõlema ettevõtte aktsia on võrreldes esmase aktsiaemissiooni hinnaga umbes kolmandiku oma väärtusest.
Kui enne IPOt lootis Uber aktsiaemissiooniga tõsta ettevõtte väärtuse 120 miljardi dollarini ning tegelikuks tulemuseks jäi 82 miljardit, siis täna on see 52,2 miljardit dollarit. Ka Lyfti lootused olid suurendada IPOga ettevõtte väärtuseks üle 100 miljardi dollari. Täna on see vaid 13,3 miljardit dollarit.
California seaduseelnõu jõustumise korral kasvavad nii sõidujagajate tegevuskulud kui ka maksukoormused.