Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Biolisandiga kütus võib jätta merehätta (10)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kõige kindlam on meremootorites kasutada kõrgema oktaanarvuga biolisandivaba kütust, kui aga kasutada lisandiga kütust, tuleb paagitäis lühikese ajaga lõpuni sõita.
Kõige kindlam on meremootorites kasutada kõrgema oktaanarvuga biolisandivaba kütust, kui aga kasutada lisandiga kütust, tuleb paagitäis lühikese ajaga lõpuni sõita. Foto: Margus Ansu

Biolisandiga bensiin ja diislikütus ei sobi meremootorites kasutamiseks ja võib jätta merehätta, ütlevad kalurid ja merepäästjad ning soovivad samasugust erandit, nagu tehakse kaitseväele. Seaduseelnõu järgi peab bensiin 95 ja diislikütus järgmisest aastast sisaldama kümme protsenti biolisandit.

Merel seiskunud mootori tõttu võivad nii alus kui ka reisijad ootamatult kiiresti ohtlikku olukorda sattuda, leiavad ka hobimeresõidus kasutatavate meremootorite hooldajad ja kasutajad. Erandit on küsinud veel põllumehed, bussiettevõtjad, haiglad ja vee-ettevõtted.

Kalurite liidu juhatuse esimees Mart Undrest teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile saadetud pöördumises, et biokütuse lisamine on juba tekitanud probleeme kalalaevade töös.

Tagasi üles