Maailma suurim hügieenitoodete tootja Procter & Gamble (P&G) teatas küll hiljuti üliheadest tulemustest, mis paiskasid aktsia rekordkõrgele, kuid meepotis oli ka üks tõrvatilk.
Moekad habemed pühkisid žiletifirmast miljardeid eurosid (2)
Nimelt kandis kompaniile kuuluv habemeajamisvahendeid tootev Gillette maha tervelt 8 miljardit dollarit kahel põhjusel: dollari tugevnemine ning moodi tulnud habemed panid äri kiduma.
Uuringute järgi on habemeajamisvahendite turg viimase viie aastaga langenud tervelt 11 protsenti. P&G on küll püüdnud turu langusele vastu hakata vähendades hindu ning arendades habemehooldustarbeid, kuid nende turuosa võrreldes näiteks Harry’se ja Unileveriga endiselt kahaneb.
P&G'l tervikuna läheb siiski hästi. Ettevõte teenis II kvartalis 1,1 dollarit aktsia kohta, mis lõi analüütikute oodatud keskmist, 1,05 dollarit aktsia kohta. Peamiseks kasvumootoriks on ilutooted SK-II ja Olay, mis kasvasid 7 protsenti. Aktsia hind kerkis teate peale viis protsenti rekordilise 121,76 dollarini.
P&G omab tuntud brände nagu mähkmed Pampers, pesuvahend Ariel, nõudepesuvahend Fairy, šampoon Head & Shoulders ja deodorant Old Spice.