/nginx/o/2019/08/20/12481115t1h9940.jpg)
Maailma suurim hügieenitoodete tootja Procter & Gamble (P&G) teatas küll hiljuti üliheadest tulemustest, mis paiskasid aktsia rekordkõrgele, kuid meepotis oli ka üks tõrvatilk.
Maailma suurim hügieenitoodete tootja Procter & Gamble (P&G) teatas küll hiljuti üliheadest tulemustest, mis paiskasid aktsia rekordkõrgele, kuid meepotis oli ka üks tõrvatilk.
Nimelt kandis kompaniile kuuluv habemeajamisvahendeid tootev Gillette maha tervelt 8 miljardit dollarit kahel põhjusel: dollari tugevnemine ning moodi tulnud habemed panid äri kiduma.
Uuringute järgi on habemeajamisvahendite turg viimase viie aastaga langenud tervelt 11 protsenti. P&G on küll püüdnud turu langusele vastu hakata vähendades hindu ning arendades habemehooldustarbeid, kuid nende turuosa võrreldes näiteks Harry’se ja Unileveriga endiselt kahaneb.
P&G'l tervikuna läheb siiski hästi. Ettevõte teenis II kvartalis 1,1 dollarit aktsia kohta, mis lõi analüütikute oodatud keskmist, 1,05 dollarit aktsia kohta. Peamiseks kasvumootoriks on ilutooted SK-II ja Olay, mis kasvasid 7 protsenti. Aktsia hind kerkis teate peale viis protsenti rekordilise 121,76 dollarini.
P&G omab tuntud brände nagu mähkmed Pampers, pesuvahend Ariel, nõudepesuvahend Fairy, šampoon Head & Shoulders ja deodorant Old Spice.