Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Moekad habemed pühkisid žiletifirmast miljardeid eurosid (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Habeajamistoodete äri kidub.
Habeajamistoodete äri kidub. Foto: Elmo Riig / Sakala

Maailma suurim hügieenitoodete tootja Procter & Gamble (P&G) teatas küll hiljuti üliheadest tulemustest, mis paiskasid aktsia rekordkõrgele, kuid meepotis oli ka üks tõrvatilk. 

Nimelt kandis kompaniile kuuluv habemeajamisvahendeid tootev Gillette maha tervelt 8 miljardit dollarit kahel põhjusel: dollari tugevnemine ning moodi tulnud habemed panid äri kiduma.

Uuringute järgi on habemeajamisvahendite turg viimase viie aastaga langenud tervelt 11 protsenti. P&G on küll püüdnud turu langusele vastu hakata vähendades hindu ning arendades habemehooldustarbeid, kuid nende turuosa võrreldes näiteks Harry’se ja Unileveriga endiselt kahaneb.

P&G'l tervikuna läheb siiski hästi. Ettevõte teenis II kvartalis 1,1 dollarit aktsia kohta, mis lõi analüütikute oodatud keskmist, 1,05 dollarit aktsia kohta. Peamiseks kasvumootoriks on ilutooted SK-II ja Olay, mis kasvasid 7 protsenti. Aktsia hind kerkis teate peale viis protsenti rekordilise 121,76 dollarini.

P&G omab tuntud brände nagu mähkmed Pampers, pesuvahend Ariel, nõudepesuvahend Fairy, šampoon Head & Shoulders ja deodorant Old Spice.

Tagasi üles