Päevatoimetaja:
Sander Silm

Oleg Ossinovski läks Leedu vastu Brüsselisse (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Oleg Ossinovski firmal ei lubata Leedus raudteed remontida.
Oleg Ossinovski firmal ei lubata Leedus raudteed remontida. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Eesti ärimehele Oleg Ossinovskile kuuluva Skinest Raili tütarfirma Skinest Baltija esitas Euroopa Komisjonile Leedu riigiraudtee Lietuvos Geležinkeliai vastu kaebuse seoses hangetelt kõrvalejätmisega.

Skinest kaebas, et Lietuvos Geležinkeliai (LG) ja selle tütarfirmad LG Cargo, Geležinkeliu Tiesimo Centras (GTC) ja Vilniaus Lokomotyvų Remonto Depas (VLRD) moonutasid konkurentsi. Samuti kahtlustab Skinest riigifirmat oma tütarfirmadele ebaseadusliku riigiabi andmises.

Kaebus esitati Euroopa Komisjoni konkurentsiametile juunis ja Brüssel saatis seepeale päringu Leedu valitsusele, mis palus vastusteks ajapikendust. Vastuseid on oodata septembri algul.

Skinest Baltija väitel pakuti ebaseaduslikku riigiabi kui LG lõi LG Cargo ja investeeris sellesse 30 miljonit eurot. Samuti sõlmiti koostööleping inimressursside, taristu ja muude vahendite osas, mis anti tütarfirmale üle.

Skinest Baltija kaebab, et kõik kolm LG tütarfirmat ostavad kaupu ja teenuseid mitteavalikult ning seavad hangetele väga lühikesed pakkumiste esitamise tähtajad.

Firma on pöördunud ka Leedu kohtu poole seoses LG tütarfirmade kahe hankega: VLDR kaubaveo vedurihange ja LG Cargo vedurihange.

Juunis teatas Leedu riigihangete büroo, et LG tütarfirmad peavad hankeid korraldama riigihangete seaduse alusel. LG teatas vastu, et see teeks nende tütarfirmade konkurentsitingimused halvemaks.

Aprillis esitas LG vastu Euroopa Komisjonile kaebuse ka üks teine Leedu raudteefirma LGC Cargo, sest sellel keelati kaubavedu Leedus. LGC Cargo on kaudselt seotud mitme Läti ekspoliitiku ja Vene riigiraudteega.

Tagasi üles