Kui tavalised sõiduautod tangivad alates järgmisest aastast oma paaki juba 10 protsendilise etanoolisisalduse kütust, siis kaitseväe ja Kaitseliidu sõidukid jätkavad 100 protsenti fossiilsete kütuste peal.
Kaitsevägi pääseb biokütuse nõudest, et säilitada lahingvalmidus (21)
Nagu viimasel ajal on palju räägitud, läheb Eesti järk-järgult üle biokütustele. Mullu pidi seda tanklates müüdavas kütuses olema 3,1 protsenti ja sel aastal 6,4 protsenti. Järgmisel aastal tõuseb biolisandi kohustus juba 10 protsendini.
Majandusministeeriumis on valmis saanud vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, kus ühe punktina on muuhulgas erandid kaitseväe ja Kaitseliidu sõidukitele, mis ei pea alates järgmisest aastast biokütust kasutama. Eelnõu ütleb, et see oleks problemaatiline, kuna suurem osa sõjamasinatest seisavad niisama jõude. Kaitseväe umbes 4500st sõidukist on 2500 tallele pandud kuni neljaks aastaks.
Teatavasti hakkab juba 2 protsendilise biodiisliga kütus poole aasta pealt riknema. See tähendab, et sõidukite ladustamine, biokütus paagis, on pikema aja jooksul praktiliselt võimatu. Kuna kaitseväe sõidukid peavad lahinguks valmis olema, pole mõeldav ka see, et neid hakatakse kriisi- või sõjaolukorra puhkedes esmalt tankima.
«Kokkuvõttes ei taga biolisandiga kütusega tangitud sõidukid kaitseväe ja Kaitseliidu lahinguvalmidust, sest oht kütuse riknemisele ja sellest tulenevalt sõiduki mittekasutatavusele on liiga suur,» resümeeritakse eelnõus.
Lisaks kaitseväe ja Kaitseliidu erandile muudetakse eelnõuga biokütuse lisamise kohustust paindlikumaks. Selle asemel, et nõuda bioetanooli lisamist igasse müüdavase liitrisse, saavad kütusemüüjad edaspidi ise otsustada, millal ja kui palju nad biokütust diislisse ja bensiini segavad.
Näiteks talvel, mil etanooli hind on kõrgem, võivad nad biokütust kasutada vähem, ja suvel, mil hind odavam, jällegi rohkem. See peaks soodsam olema ka lõpptarbijale, märgitakse eelnõus.
Samas luuakse seadusega siiski 6,4 protsendiline biokütuse nõude «põrand», mis peab igal ajal täidetud olema. See tähendab, et ülejäänu, 3,6 protsendi nõue, täidetakse muul viisil: kas statistikaakubanduse, elektrilaadimispunktide või biometaani müügiga.