Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Universaalset postiteenust pakub järgneval viiel aastal AS Eesti Post (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Omniva pakiautomaat.
Omniva pakiautomaat. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Konkurentsiamet teatas, et kuulutas universaalse postiteenuse (UPT) konkursil võitjaks ainsa osaleja, Omniva kaubamärki kasutava riigifirma AS-i Eesti Post.

Universaalse postiteenuse moodustavad riigisisesed ja rahvusvahelised postiteenused: kirisaadetise edastamine liht-, täht- ja väärtsaadetisena kaaluga kuni kaks kilo ning postipaki edastamine täht- ja väärtsaadetisena kaaluga kuni 20 kilo.

Universaalse postiteenuse osutamise geograafiline piirkond on kogu Eesti ning tegevusluba väljastatakse viieks aastaks, alates 9. oktoobrist kuni 2024. aasta 8. oktoobrini.

Konkurentsiameti energeetika- ja postiosakonna juhataja Margus Kasepalu kinnitas juunis BNS-ile, et 2. aprillil välja kuulutatud konkursil oli ainuke pakkuja AS Eesti Post.

Riigifirma juhatuse esimees Ansi Arumeel teatas juunis, et universaalse postiteenuse osutamine on Eesti Posti peamine ülesanne ja vereringe ning teenus on langevast kasutusest hoolimata Eesti inimestele oluline.

«Tahame selle teenuse osutamist jätkata, et jõuda kõigi Eesti inimesteni ning osaleme selleks konkurentsiameti hankel,» lisas Arumeel.

Universaalse postiteenuse ja sellega kaasnevad perioodika teenused tõid 2018. aastal Eesti Postile kahjumit 4,9 miljonit eurot ning järgmise viie aasta jooksul ulatub kahjum kokku hinnanguliselt üle 40 miljoni euroni.

Riigifirma nõukogu esimehe Bo Henrikssoni sõnul peab Eesti Post suutma maksta töötajatele konkurentsivõimelist ja väärilist tasu ning pakkuda klientidele kvaliteetset teenust.

«Universaalse postiteenuse puhul tähendab see, et riigil teenuse tellijana tuleb tagada kulupõhised hinnad ja ebamõistliku kahjumi hüvitamine, nagu viimases osas näeb ette ka postiseadus,» märkis Henriksson.

Suurema osa UPT ja perioodika kahjumist on Eesti Post seni katnud muude äriteenuste kasumi arvelt, kuid ettevõtte juhtkonna ja nõukogu hinnangul ei ole see enam jätkusuutlik mudel.

«Riik näeb omanikuna ette, et avalikust huvist lähtuva universaalse postiteenuse osutamise kõrval peab Eesti Post tegutsema kasumliku ettevõttena. Lisaks on minister avaldanud toetust ettevõtte soovile tõsta töötajate palku ja teenuse kvaliteeti. Nende eesmärkide täitmiseks peab tellija poolt ka universaalse postiteenuse pakkumise hinnastamine muutuma,» lisas Henriksson.

Väliskaubandus- ja infotehnoloogiaminister Kert Kingo ütles juuli alguses Eesti Posti Rae vallas asuvat uut logistikakeskust külastades, et riigifirma peab suutma kirjad viia kõikide inimesteni ja seda sõltumata nende elukohast.

«Kindlasti tuleb postitöötajate palku tõsta, aga mõtlema peab ka sellele, kuidas ettevõtet parimal viisil juhtida. Oleme väike riik ja me peame jõudma kojukande teenusega iga inimeseni, sõltumata tema elukohast,» rääkis Kingo.

Tagasi üles