Tarbijakaitseamet tuletab meelde, et kuigi mobiilioperaatori vahetamine ehk numbriliikuvus on tarbija jaoks tasuta teenus, ei vabasta see lepingulistest kohustustest.
Tarbijakaitse: mobiilioperaatori vahetamine võib minna ootamatult kulukaks
Mobiilioperaatorid reklaamivad jõulude eel palju soodushinnaga või koguni tasuta mobiiltelefone.
Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu, et taoliste pakkumiste puhul nõuavad operaatorid soodustuse saamiseks konkreetse teenusepaketi valimist ja tähtajalise lepingu sõlmimist näiteks 18 või 24 kuuks. Sellist lepingut saab küll tähtajast varem lõpetada, kuid enamasti nõuavad operaatorid siis leppetrahvi ehk käsitlustasu.
Kui tarbija on juba varem taolistel tingimustel soodushinnaga telefoni soetanud, tasub nüüd enne uue operaatori pakkumise kasuks otsustamist kontrollida, kas varem sõlmitud lepingu tähtaeg on täis. Kui ei, peaks lepingust uurima võimaliku trahvi kohta. Summad võivad ulatuda sajast kuni mitmesaja euroni.
Seda, kas uue telefoni puhul tuleb soodustuse saamiseks sõlmida tähtajaline leping, saab kontrollida operaatorite kampaaniatingimustest. Leppetrahvide ehk käsitlustasude suurused on enamasti ära toodud ka operaatorite hinnakirjades:
• Elisa: www.elisa.ee/et/Eraklient/tugiinfo/artikkel/43
• EMT: www.emt.ee/hinnad/paketid
• Tele2: www.tele2.ee/klienditeenindus/arveldus.html
Lisainfot numbriliikuvuse kohta saab ka tehnilise järelevalve ameti kodulehelt:
http://www.tja.ee/numbri-liikuvus-laieneb-ka-teenusnumbritele
http://www.tja.ee/numbriliikuvuse-statistika