Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tarbijakaitse: mobiilioperaatori vahetamine võib minna ootamatult kulukaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sirje Niitra
Copy
Artikli foto
Foto: Toomas Huik

Tarbijakaitseamet tuletab meelde, et kuigi mobiilioperaatori vahetamine ehk numbriliikuvus on tarbija jaoks tasuta teenus, ei vabasta see lepingulistest kohustustest.


Mobiilioperaatorid reklaamivad jõulude eel palju soodushinnaga või koguni tasuta mobiiltelefone.

Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu, et taoliste pakkumiste puhul nõuavad operaatorid soodustuse saamiseks konkreetse teenusepaketi valimist ja tähtajalise lepingu sõlmimist näiteks 18 või 24 kuuks. Sellist lepingut saab küll tähtajast varem lõpetada, kuid enamasti nõuavad operaatorid siis leppetrahvi ehk käsitlustasu.

Kui tarbija on juba varem taolistel tingimustel soodushinnaga telefoni soetanud, tasub nüüd enne uue operaatori pakkumise kasuks otsustamist kontrollida, kas varem sõlmitud lepingu tähtaeg on täis. Kui ei, peaks lepingust uurima võimaliku trahvi kohta. Summad võivad ulatuda sajast kuni mitmesaja euroni.

Seda, kas uue telefoni puhul tuleb soodustuse saamiseks sõlmida tähtajaline leping, saab kontrollida operaatorite kampaaniatingimustest. Leppetrahvide ehk käsitlustasude suurused on enamasti ära toodud ka operaatorite hinnakirjades:

• Elisa: www.elisa.ee/et/Eraklient/tugiinfo/artikkel/43
• EMT: www.emt.ee/hinnad/paketid
• Tele2: www.tele2.ee/klienditeenindus/arveldus.html

Lisainfot numbriliikuvuse kohta saab ka tehnilise järelevalve ameti kodulehelt:

http://www.tja.ee/numbri-liikuvus-laieneb-ka-teenusnumbritele
http://www.tja.ee/numbriliikuvuse-statistika

Tagasi üles