Päevatoimetaja:
Sander Silm

Reisijaid sõidutavad ületöötanud bussijuhid (11)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Atko endine bussijuht Urmas Pärgma ütleb, et oma õiguste eest seisvad juhid satuvad selles firmas halba nimekirja. FOTO: Lilli Tölp
Atko endine bussijuht Urmas Pärgma ütleb, et oma õiguste eest seisvad juhid satuvad selles firmas halba nimekirja. FOTO: Lilli Tölp Foto: Lilli Tölp

Juhid teevad lepingutega skeemitades ületunde, sest liinid on vaja teenindada, kuid juhte napib.

Mitu ATKOs töötavat või töötanud bussijuhti kinnitas, et juhid on sageli roolis rohkem, kui on kirjas nende töölepingus. Skeemi võti seisneb kahes lepingus. Nimelt töötavad bussijuhid vastavalt olukorrale ja vajadusele kas pikaajalise töölepingu või lühiajalise käsunduslepingu alusel, millega osutavad firmale bussijuhi teenust. Nõnda tekib olukord, kus paberite järgi bussijuht küll puhkab, kuid tegelikult istub ikkagi roolis ja vastutab reisijate elu eest.

Süsteem, kus ametliku tööpäeva lõppedes läheb käiku käsundusleping, on paberil korrektne. See leping on tavaliselt üldsõnaline ja bussijuht kohustub sellega bussiveoteenust osutama, kuid konkreetseid liine ega töötunde selles märgitud ei ole, selgitas transpordi ametiühingu esimees Üllar Kallas.

Tagasi üles