Päevatoimetaja:
Sander Silm

16-aastane noormees teenis õhtuga kolm miljonit dollarit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kyle Giersdorf karikaga.
Kyle Giersdorf karikaga. Foto: Mike Stobe / AFP

USAst pärit 16-aastane Kyle Giersdorf võitis pühapäeval menu-arvutimängu Fortnite maailmameistrivõistlused soolokategoorias ja teenis sellega kolm miljonit dollarit. Tegu on kõige suurema e-spordi auhinnaga, mis on siiani välja antud. Kokku läks osalejate vahel jagamisele 30 miljonit dollarit. 

Võistlus toimus New Yorgis, Arthur Ashe tennisestaadionil, kus vaid paari nädala pärast algab mainekas tenniseturniir US Open. Giersdorfi auhind on vaid 800 000 dollarit vähem, kui summa, mille teenib US Openi võitija. Võrdluseks võib veel tuua, et Wimbledoni võitja läheb koju natukene alla kolme miljoniga ning Tiger Woods teenis viimases Mastersi võiduga kaks miljonit dollarit. 

E-spordist on saanud viimase paari aastaga multimiljardi äri ja mitmesuguste turniiride auhinnafondid muutuvad üha kopsakamaks, sest aina rohkem suurettevõtteid näevad võistlusliku elemendiga arvutimängude spordiliigades võimalust reklaamida oma tooteid ja brände kiiresti kasvavale vaatajaskonnale. Kuna statistikate järgi triivib noorem põlvkond traditsioonilisest spordist üha kaugemale, siis sponsorite jaoks on oluline hüpata uuele rongile.

Fortnite maailmameistrivõistluste finaalis seisid üksteise vastu silmitsi 100 mängijat, kuid võistlusele üritasid kvalifitseeruda ligemale 40 miljonit mängijat 30 erinevast riigist. Võistluste finaali jälgis YouTube vahendusel peaaegu üheksa miljonit inimest. Mängus visatakse 100 mängijat üksikule saarele, kus nad peavad leidma relvi, ehitama tugipunkte ja kõrvaldama teised võistlejad. Ainult üks jääb ellu. Žanr on põhimõtteliselt võrreldav tuntud Näljamängude raamatusarjaga.

Erinevalt teistest sarnastest mängudest on Fortnite aga üpris stiliseeritud ja selles puudub sisuliselt igasugune graafiline vägivald. Mäng tõmbab noori hoopis popkultuurile rõhumisega (näiteks erinevat tantsud) ja oma tugeva sotsiaalmeedia elemendiga. Mängijad saavad mängida üksinda, neljaliikmeliste või 20-liikmeliste meeskondadena. Koos saab mängida nii tuttavate kui võõrastega.

Fortnite on saanud globaalseks fenomeniks, millel on umbes 200 miljonit registreeritud kasutajat. Mäng on tasuta, kuid selle arendaja Epic Games teenib üüratuid rahasummasid tasuliste mängusiseste kostüümide ja muude aksessuuaaride müügiga. Fortnite'i on tugevalt kritiseeritud raha välja meelitamisega lastelt, kellel on mängusiseselt lihtne hankida erinevaid tasulisi iluvidinaid. Lisaks on süüdistatud mängu lastes sõltuvuse tekitamises. 

Märksõnad

Tagasi üles