Autotööstus paisus tänavu rekordsuureks – vaatamata sellele, et aasta algas Jaapani maavärinaga ja lõpeb süveneva eurokriisi keeristes.
Oli vägev autoaasta
Nii IHS Automotive kui LMC Automotive (endine JD Power Automotive Forecasting) kinnitavad, et sõiduautode ja väikeveokite müük kasvab aasta lõpuks ligikaudu 4 protsendiga 75 miljoni peale.
Kasvu jätkumist ennustatakse ka aastaks 2012, kuid Euroopa võlakriisi tõttu võib nõudlus väheneda ja protsent tulla tagasihoidlikum.
Võrreldes 2010. ehk kriisist taastumise aastaga (mida ilmestasid riiklikud abipaketid), kui autotööstuse kasvuprotsent oli kahekohaline, oli lõppev aasta kokkuvõttes aeglasem.
Ida-Euroopas, Venemaa ja Türgi kaasa arvatud, oli automüük tänavu aga ajalooliselt vilgas, kirjutab THS. USA taastuv turg kasvas kiiremini kui jahtuv Hiina turg, protsendid vastavalt 9 ja 5.
Jaapanis, kus maavärin ja tsunami lõid segamini nii tootmise kui ostud, kukkus turg tänavu enam kui 20 protsenti.
IHS ja LMC prognoosivad, et Volkswagen möödub General Motorsist ja Toyotast ning osutub tänavu esmakordselt maailmameistriks. Nad ei ole samas arvestanud GMi Wulingi brändi masinaid, mida ameeriklased meisterdavad koostöös Hiina partneri SAICiga – mis tõstaks GMi siiski pjedestaali kõrgeimale astmele.
IHS ennustab tulevaks aastaks 4-protsendilist kasvu ja 78 miljonit müüdud autot, LCM pakub 5 protsenti ja ligi 79 miljonit.
See on meeldiv muusika autotootjate kõrvadele, mis on tundlikud turutingimuste ja tarbijanõudluse suhtes.
Lääne-Euroopa autoturg, mis oli sel aastal loid, kuivab ennustajate hinnangul tuleval aastal 5 protsendi võrra kokku.
VW müügijuht Christian Klingler ütles reedel, et firma «valmistub väga väljakutsuvaks 2012. aastaks».
LMC analüütik Arthur Maher ütles: «Euroopa autotootjad on pannud vaimu valmis languseks. Esimene poolaasta võib tulla raskem kui teine.»
Copyright The Financial Times Limited 2011.