Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Aktsiisilangetus pani inimesed odavat viina jooma (27)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kange alkoholi läbimüük sai juuli esimeses pooles hoogu juurde.
Kange alkoholi läbimüük sai juuli esimeses pooles hoogu juurde. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

1. juulil kehtima hakanud aktsiisilangetus kajastub juba jaekettide müügistatistikas. Peamiselt on hakatud tormi jooksma kangele alkoholile, täpsemalt odavale viinale, mille müük on kasvanud kohati lausa veerandi võrra.

Rimi sisekommunikatsiooni spetsialist Taimi Tihhonov kinnitas, et läbimüügi kasvu on enim märgata odava viina puhul, mida on müüdud 1. juulist alates ligikaudu 25 protsenti rohkem kui mullu samal ajal. Lahja alkoholi müügi suurenemist pole Tihhonovi sõnul märgata, kuid ta märkis, et põhjuseks võib olla eelmise aasta kuum suvi.

Coop Eesti Keskühistu kommunikatsioonispetsialist Liisa-Lotta Veiken rääkis, et alates juuli algusest on kauplused langetanud umbes 900 toote hinda. «Uus aktsiisimäär on kehtinud veidi üle kolme nädala, mistõttu suurematest muutustest on hetkel veel vara rääkida, kuid juba näeme kange alkoholi müügi kasvu ligi 20 protsendi võrra,» ütles ta. Ka Veiken toob esile, et lahja alkoholi müük on püsinud samal tasemel, kuid selle taga on arvatavasti eelmise aasta kuum suvi, mis mõjutas tarbimist.

«Kui vaadata hindasid enne ja pärast aktsiisi langetamist, siis näiteks Coopi enim müüdud viin Ehe (pool liitrit) maksis enne 1. juulit 6,9 eurot ja pärast 1. juulit 5,39 eurot,» Veiken.

Tagasi üles