Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Raha24: reklaamipiirangute kaotamine muudab laenamise soodsamaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Olga Eremina / PantherMedia / Scanpix

Raha24 kaubamärgi alt laenu pakkuva BB Finance'i hinnangul muudaks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) plaan leevendada tarbijakrediidi reklaamipiiranguid laenamise soodsamaks.

Enamus tarbimislaenu turust on suurpankade käes ning nende senine intressipoliitika on hoidnud Eesti keskmist laenu intressimäära Euroopa keskmisest kolm korda kõrgemal. Kui krediidiandjatel avaneb võimalus avalikult oma teenuse tingimustest rääkida ja neid tingimusi ka näidata, võib see tuua kaasa intressisõja, ütles BB Finance'i juhatuse liige Urmo Kokmann pressiteates.

Küll aga võib Kokmanni hinnangul klientide jaoks probleemiks tõusta varjatud kulude küsimus. Ta märkis, et väikelaenu puhul on oluline võtta arvesse pigem krediidi kulukuse määra, mis näitab kõiki laenu kulusid ning tänu millele ei saa peituda esmapilgul soodsamatena tunduvate tingimuste taha.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tahab tühistada ranged reklaamipiirangud kiirlaenuandjatele, mis kehtestati alles kolme aasta eest, kui riik otsustas karmikäeliselt kiirlaenuturgu korrastada, kirjutas Postimees kolmapäeval.

Praegu tohib kiirlaenureklaam sisaldada üksnes kohustuslikku teavet, näiteks intressimäär, krediidi kulukuse määr ja ettevõtte kontaktid. Eelnõu järgi tunnistataks piirang kehtetuks ja edaspidi võiks kiirlaenupakkuja kohustusliku teabe kõrvale reklaamida, mida tahab. «See muudatus ei mõjuta teisi tarbijakrediidi reklaami nõudeid, välistades endiselt reklaami muutumist atraktiivseks,» ütles MKM-i siseturu asekantsler Kristi Talving.

Tagasi üles