Päevatoimetaja:
Sander Silm

Nordica tütar sai riigihankel lüüa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nordica lennuk.
Nordica lennuk. Foto: Jaanus Lensment

Riigihangete vaidlustuskomisjon ei rahuldanud riikliku lennufirma Nordica tütarfirma Regional Jeti vaiet, millega viimane vaidlustas maanteeameti otsuse tunnistada Tallinna ja Kuressaare vaheline lennuhange kehtetuks.

Regional Jetil on võimalus kaevata vaidlustuskomisjoni otsus halduskohtusse. Maanteeamet on varem teatanud, et tegeleb juba uue hanke ettevalmistamisega.

Maanteeamet kuulutas mullu juulis välja lennuhanke, mille kuulutas novembris kehtetuks. Uus hange kuulutati välja detsembris ning selle tähtaeg oli jaanuaris. Hanke tingimustes oli maanteeamet muutnud Kuressaare liini lennuki istekohtade arvu 33-lt 40-ni. Kuna hange vaidlustati, siis lükkus selle tähtaeg veebruarikuusse.

Riigihangete vaidlustuskomisjon (VAKO) rahuldas mai alguses Regional Jeti vaidlustuse, tunnistades ettevõtte pakkumuse Tallinna-Kuressaare lennuliini hankel vastavaks ning tühistas ühtlasi Transaviabaltika võitjaks tunnistamise otsuse.

Amet jättis Nordica ja Poola lennufirma LOT ühisettevõtte Regional Jeti pakkumise kvalifitseerimata, kuna 2017. aasta lõpu seisuga oli selle omakapital 2,4 miljoni euroga miinuses. Regional Jet vaidlustas vaidlustuskomisjoni otsuse, sest oli esitanud Nordica kinnituse, millega viimane toetab vajadusel tütarfirmat hankelepingu täitmisel rahaliselt ja vastutab solidaarselt hankelepingu täitmise eest.

Seejärel vaidlustas omakorda maanteeamet Tallinna halduskohtus VAKO otsuse. Maanteeameti liiklusdirektor Meelis Telliskivi rääkis varem BNS-ile, et kui VAKO otsus kohtus vaidlustatakse, siis hanke alusdokumentides kehtestatud tingimustel ehk 1. juunist lepingut sõlmida ei saa. Seetõttu pikendas amet lepingut Transaviabaltikaga.

Suursaarte ja mandri vaheline lennuhange oli ühe hankemenetluse raames jaotatud kaheks osaks: Kuressaare–Tallinn ja Kärdla–Tallinn. Vastavalt seadusele ja hankedokumentidele võis pakkumusi esitada kas ainult ühele nimetatud liinidest või mõlemale.

Leedu lennufirma Transaviabaltika palus mai alguses rahandusministeeriumil alustada järelevalvemenetlust ja teha maanteeametile ettekirjutus lennuhangete kehtetuks tunnistamiseks.

22. mail pikendas maanteeamet kohtuvaidluse tõttu Kuressaare ja mandri vahelise lennuliini lepingut senise vedaja Leedu firmaga Transaviabaltika kuni kahe aasta võrra. Ühtlasi tellib amet juunist augustini Tallinna-Kuressaare-Tallinna liinile täiendavalt lisalennu igaks reedeks ja pühapäevaks.

Juunis tunnistas maanteeamet rahandusministeeriumi juhistest lähtudes Tallinna ja Kuressaare vahelise lennuhanke kehtetuks.

Mais sõlmis maanteeamet Kärdla ja Tallinna lennuliini teenindamiseks Transaviabaltikaga uue lepingu. Lepingu järgi lendab Kärdla-Tallinna lennuliinil sama tüüpi lennuk, 19-kohaline kahe turbopropollermootoriga Jetstream 31.

Tagasi üles