Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallink võtab uue laeva ostuks ligi 200 miljonit laenu (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinki kiirlaev Megastar, mis kasutab samuti kütusena veeldatud maagaasi.
Tallinki kiirlaev Megastar, mis kasutab samuti kütusena veeldatud maagaasi. Foto: Liis Treimann

Tallink Grupi tütarettevõte Tallink Superfast Ltd ning Saksa KfW IPEX-Bank GmbH sõlmisid 197,6 miljoni eurose laenulepingu, mida kasutatakse Rauma laevatehases ehitamisel oleva LNG reisilaeva finantseerimiseks.

Laenu korraldajaks ja pikaajalise finantseerimise pakkujaks on KfW IPEX-Bank GmbH ning 95 protsenti laeva laenust on garanteeritud Soome ekspordi- ja krediidiagentuuri Finnvera poolt, teatas Tallink börsile.

Laenul on AS-i Tallink Grupp garantii ja tagatiseks on valmiv laev. OECD ekspordikrediidi tingimustele vastava laenu väljamakse toimub uue laeva üleandmisel Tallink'ile, eeldatavasti 2022. aasta alguses ning laenu tagasimakse lõpptähtaeg on kaksteist aastat pärast laenu väljamakset.

Tallink teatas oktoobris 250 miljonit eurot maksma mineva LNG-l töötava kiirlaeva ostmisest Tallinna-Helsingi liinile.

«Uus laev saab olema veelgi kekskonnasäästlikum. Uus laev võtab arvesse kõik kogutud kogemused kaasaarvatud Megastari kui referentslaeva poolt kogutud andmed. Meie soov on ehitada kõige keskkonnasäästlikum ja efektiivsem laev tänaste teadmiste juures,» ütles Tallinki juht Paavo nõgene toona.

Uuel laeval on kahekütuselised mootorid, laev kasutab peamise kütusena veeldatud maagaasi (LNG) ning mahutab 2800 reisijat. 

Tallink Grupi laevadest on Rauma laevatehases aegade jooksul ehitatud neli ning lisaks on Raumas disainitud kaks ettevõtte laevadest. Viimati ehitati Rauma laevatehases Tallinki Tallinn-Stockholmi liinil opereeriv laev Baltic Queen, mis valmis 2009. aastal.

Tagasi üles