Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sahinad autoturul: suurärimees Väino Kaldoja müüb Silberauto (6)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Väino Kaldoja.
Väino Kaldoja. Foto: Erik Prozes/Äripäev

Mitmed automüüjad ja autoturuga hästi kursis olevad isikud ütlesid Postimehele, et Väino Kaldoja müüb peagi oma elutöö, Mercedes-Benzi edasimüüja AS Silberauto soomlastele. Osapooled ise ei soovinud tehingust täpsemalt rääkida.

Silberauto on kahtlemata Eesti ettevõtluse üks kroonijuveele, mida Väino Kaldoja on alates 1990. aastast hoolikalt ja järjekindlalt üles ehitanud. Aastatega on neist kasvanud Baltikumi suurim automüüja, kelle portfellis on kõrgema klassi margid nagu Mercedes-Benz, Mitsubish ja Chrysler. Kontserni eelmise aasta käive ulatus 387 miljoni euroni ja kasum 6,2 miljoni euroni. Nad on 15 Eesti suurima firma hulgas.

Kosilasi on Silberauto ümber tiirelnud varemgi, kuid turuosaliste sõnul on nüüd asi tõsine. Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat kinnitas, et autoäri müük on lõpusirgel. «Ärge sõnumitoojat risti lööge, aga nii see on,» muheles ta. Sillatil on olnud Silberautoga väga lähedane suhe: ta oli sajandivahetuse aegu pikalt firma tegevjuht ja üks omanik. Viimased aktsiad müüs ta Kaldojale 2006. aastal.

Tagasi üles