Päevatoimetaja:
Sander Silm

Eesti merenduspoliitika 2021-30 koostatakse transpordi arengukava alamprogrammina

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kunda sadam 2019, vaade sadamale idast. FOTO: Jaano Martin Ots
Kunda sadam 2019, vaade sadamale idast. FOTO: Jaano Martin Ots Foto: Jaano Martin Ots

2020. aastal lõppeva iseseisva riikliku arengukava asemel koostatakse merenduspoliitika 2021-2030 transpordi taristu ja liikuvuse arengukava alamprogrammina.

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium (MKM) teatas, et koostöös partnerite ja huvigruppidega asuti koostama transpordi taristu ja liikuvuse arengukava 2021-2030, mille alamprogrammina on kavas koostada ka Eesti merenduspoliitika samaks perioodiks. Loodav dokument peaks olema järjeks eelmisele iseseisvale merenduse arengukavale, millest lähtuti perioodil 2012-2020. 

Merendussektori arengukavas võetakse arvesse kõikide huvigruppide vajadused, sealhulgas avaliku sektori, keskkonnahoiu, haridus- ja teadustegevuse ja ettevõtluse vajadused, kirjeldab MKM koostatud faktileht. Uue merenduspoliitika koostamisel lähtutakse samadest prioriteetsetest suundadest ja eesmärkidest, mis olid aluseks eelmisele arengukavadele.

Eesti merenduse arengu suundadeks on:

  • ettevõtjasõbralik ja rahvusvaheliselt konkurentsivõimeline merenduse ettevõtluskeskkond
  • ohutu, turvaline ja paranenud keskkonnaseisundiga meri
  • merenduse arengut toetavad avaliku sektori tegevused
  • kaasaegsel tasemel mereharidus, teadus- ja arendustegevus
  • atraktiivne rannaäärne elu- ja külastuskeskkond, mis soodustab mereturismi ja kohaliku ettevõtluse arengut ning merekultuuripärandi edasi kandmist
Tagasi üles