Samas langes kontserni auditeeritud konsolideeritud maksude, intresside ja amortisatsioonikulu eelne tulu (EBITDA) tunamulluselt 4,6 miljonilt eurolt 3,8 miljonile eurole, teatas Liviko.
Ettevõtte omatoodangu eksport kasvas mullu aasta varasemaga võrreldes 17 protsenti. Kasvu taga olid nii uued turud, Ukraina turu müükide taastumine kui ka duty free sektori 32-protsendiline kasv.
«Liviko kasvatas eelmisel aastal jõudsalt eksporti, keskendudes nii partnerite leidmisele uutel turgudel kui ka duty free sektorile,» ütles Liviko juhataja Janek Kalvi pressiteate vahendusel.
Liviko sõlmis eelmisel aastal distributsioonilepingud Hispaania, Rootsi, Norra, Taani, Prantsusmaa, Andorra, Põhja-Makedoonia, Luksemburgi, Liibanoni, Iisraeli, Araabia Ühendemiraatide, India ja Uus-Meremaa turgude esindajatega. Seega ekspordib alkoholitootja oma tooteid enam kui 40 riiki.
«Tänu Läti ja Leedu tütarettevõtete arengule oleme Baltimaades konkurentsivõimeliselt esindatud. Liviko grupi jaoks oli eelmisel aastal oluline töövõit leping prantsuse konjaki- ja bränditootja Rémy Cointreau'ga, kes valis Liviko oma maaletoojaks Eestis, Lätis ja Leedus,» lisas Kalvi.
Ta märkis, et siseturul on pikka aega tooni andnud piirikaubandus, mille tõttu on viimased neli aastat olnud Eesti alkoholiturg languses. «Võrreldes 2014. aastaga oli kange alkoholi turg 2018. aastaks langenud 49 protsenti. Senine maksupoliitika on tekitanud olukorra, kus Liviko grupp teenib üle poole EBITDA-st väljaspool Eestit,» selgitas Kalvi.
Liviko tasus 2018. aastal Eesti riigile 40,9 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, aasta varem aga 35,2 miljonit eurot. SIA Liviko tasus Läti riigile mullu 11,7 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, 2017. aastal 11,5 miljonit eurot. UAB Liviko tasus Leedu riigile mullu 3,7 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, tunamullu aga 3,9 miljonit eurot.