Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Liviko alustas müüki Araabiasse ja kasvatas eksporti viiendiku võrra

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.
Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Alkoholitootja ja -maaletooja AS Liviko mullune auditeeritud konsolideeritud netokäive kasvas aastavõrdluses 5,58 protsenti 124,8 miljoni euroni. Ettevõtte omatoodangu eksport kasvas 17 protsenti ning mullu sõlmiti distributsioonileping muuhulgas Araabia Ühendemiraatide turu esindajaga.

Samas langes kontserni auditeeritud konsolideeritud maksude, intresside ja amortisatsioonikulu eelne tulu (EBITDA) tunamulluselt 4,6 miljonilt eurolt 3,8 miljonile eurole, teatas Liviko.

Ettevõtte omatoodangu eksport kasvas mullu aasta varasemaga võrreldes 17 protsenti. Kasvu taga olid nii uued turud, Ukraina turu müükide taastumine kui ka duty free sektori 32-protsendiline kasv.

«Liviko kasvatas eelmisel aastal jõudsalt eksporti, keskendudes nii partnerite leidmisele uutel turgudel kui ka duty free sektorile,» ütles Liviko juhataja Janek Kalvi pressiteate vahendusel.

Liviko sõlmis eelmisel aastal distributsioonilepingud Hispaania, Rootsi, Norra, Taani, Prantsusmaa, Andorra, Põhja-Makedoonia, Luksemburgi, Liibanoni, Iisraeli, Araabia Ühendemiraatide, India ja Uus-Meremaa turgude esindajatega. Seega ekspordib alkoholitootja oma tooteid enam kui 40 riiki.

«Tänu Läti ja Leedu tütarettevõtete arengule oleme Baltimaades konkurentsivõimeliselt esindatud. Liviko grupi jaoks oli eelmisel aastal oluline töövõit leping prantsuse konjaki- ja bränditootja Rémy Cointreau'ga, kes valis Liviko oma maaletoojaks Eestis, Lätis ja Leedus,» lisas Kalvi.

Ta märkis, et siseturul on pikka aega tooni andnud piirikaubandus, mille tõttu on viimased neli aastat olnud Eesti alkoholiturg languses. «Võrreldes 2014. aastaga oli kange alkoholi turg 2018. aastaks langenud 49 protsenti. Senine maksupoliitika on tekitanud olukorra, kus Liviko grupp teenib üle poole EBITDA-st väljaspool Eestit,» selgitas Kalvi.

Liviko tasus 2018. aastal Eesti riigile 40,9 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, aasta varem aga 35,2 miljonit eurot. SIA Liviko tasus Läti riigile mullu 11,7 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, 2017. aastal 11,5 miljonit eurot. UAB Liviko tasus Leedu riigile mullu 3,7 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, tunamullu aga 3,9 miljonit eurot.

Liviko lõpetas 2018. aasta 1,9 miljoni suuruse EBITDA-ga, mis on 32 protsenti vähem kui aasta varem eelkõige investeeringutega seotud ühekordsete kulude ja tänavuse aasta alguses ärajäänud aktsiisitõusu tõttu.

Tütarettevõte SIA Liviko Lätis lõpetas 2018. aasta 1,8 miljoni suuruse EBITDA-ga, mis on 25 protsenti enam kui aasta varem. Müügikasv tuli tänu piirikaubandusele ja Rémy Cointreau tooteportfelli lisandumisele.

Tütarettevõte UAB Liviko Leedus lõpetas 2018. aasta EBITDA-ga summas 122 300 eurot, mis on 68 protsenti vähem kui eelmisel aastal. UAB Liviko 2017. aasta erakorraline kasum oli seotud Leedu aktsiisitõusust tingitud varude realiseerimisega 2017. aastal.

Ekspordis on Liviko edukaimad kaubamärgid Vana Tallinn, Crafter's London Dry Gin ja Crafter's Aromatic Flower Gin. Importtoodetest esindab Liviko teiste seas Rémy Cointreau ja Bacardi Martini tooteportfelle, Nemiroff vodkat ja teisi veini- ning kange alkoholi kaubamärke.

Liviko grupi 2018. aasta majandustulemustesse on konsolideeritud Eesti emaettevõtte AS Liviko, Läti tütarettevõtte SIA Liviko ja Leedu tütarettevõtte Liviko UAB tulemused.

AS Liviko on 1898. aastal asutatud alkoholi tootja, eksportija ja maaletooja. Ettevõtte ja peakontor asuvad Tallinnas, harukontorid Riias ja Vilniuses.

Tagasi üles