Päevatoimetaja:
Sander Silm

Probleemid vaiba alla? Boeing tahab muuta halva mainega 737 Max mudeli nime

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Boeing 737 MAX.
Boeing 737 MAX. Foto: Handout . / REUTERS

USA lennukitootja Boeing finantsjuht Greg Smith ütles Pariisi lennundusnäituse ajal Bloombergile, et ettevõtte kaalub 737 Max mudeli nime muutmist, et päästa brändi halb maine pärast kahte traagilist lennukatastroofi. 

Smith rõhutas, et nimemuutus pole kindlasti tulemas lähiajal ja Boeing keskendub hetkel reisilennuki tehniliste probleemide lahendamisele. Boeing ei tea endiselt, millal nende 737 Max lennukid saavad maailma lennundusregulaatoritelt loa uuesti lennata. Kõik lennukid said õhkutõusukeelu märtsis pärast kahte alla kukkumist Indoneesias ja Etioopias. 

737 Max on Beoingu kõige enim müünud lennuk ja ettevõttelt on hetkel tellitud üle 5000 nimetatud mudeli reisilennuki. Pärast Etioopia katastroofi pole ettevõte saanud aga mitte ühtegi uut tellimust. Aprillis säutsus ka USA president Donald Trump Twitteris, et 737 Max'i nime muutmine võiks olla hea mõte.  

Kui muudatus tehakse, siis on see lennundusajaloo esimene nimemuutus, mis tuleneb lennuõnnetustest. Kõik teised kõrge profiili õnnetused läbinud reisilennukid nagu näiteks DC-10 ja 727 on oma nimed säilitanud. 

Lennundusajalugu näitab, et reisijad unustavad õnnetused kiiresti. Kui Boeing 727 kukkus 1960ndatel USAs alla neli korda, siis arvasid paljud lennufirmad, et mitte keegi ei taha nendega enam lennata, kuid juhtus vastupidine: pärast pilootide treeningu täiustamist lennud jätkusid ja 727 opereeris veel palju aastaid. 

Kui 737 Max saab loa uuesti lennata, siis nende vältimine võib osutuda lennuresijatele üpris keeruliseks. Reisija võib küll vaadata välja omale sobiva mudeliga lennu, kuid lennufirmal on alati õigus viimasel hetkel lennukit muuta. 

Tagasi üles