Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Graafik: maailmakuulsad suurfirmad ei suuda eestlaste lemmikbrändi troonilt tõugata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Magusatootja Kalev on juba aastaid Eesti inimeste lemmikkaubamärk.
Magusatootja Kalev on juba aastaid Eesti inimeste lemmikkaubamärk. Foto: Liis Treimann.

Kui lätlaste ja leedukate lemmikkaubamärgid on rahvusvahelised brändid, siis Eesti inimesed eelistavad pigem kodumaiseid tegijaid. Mitu aastat järjest on eestlaste lemmikbränd Kalev. 

Kantar Emori küsitlus kõigis kolmes Balti riigis näitab, et lätlaste ja leedulaste lemmikkaubamärgid on kohati üsna erinevad Eesti elanike eelistustest – kui lõunanaabrid hindavad rohkem tehnikabrände, siis eestimaalased pigem meediakaubamärke ning kodumaiseid tegijaid.

Kantar Emori juhteksperdi Aivar Voogi sõnul on Läti ja Leedu tarbija jaoks olulisemad tehnikatootjad, nagu näiteks Apple ja Samsung, aga Läti edetabelist leiab ka Nike´i. Eesti elanikud hindavad aga lõunanaabritest enam meedia- ja digimeediabrände, nagu YouTube, Google ja ERR. Tõsi, Leeduski jõudis tänavu esikümnesse rahvustelevisioon LRT.

 

Voogi sõnul on siiski neli kaubamärki – Maxima, Swedbank, Google ja YouTube –, mis on kõigis Balti riikides suhteliselt sarnasel positsioonil. «Eestis on ainsana esikümnes ja lausa esimene Kalev, mida saaks kõrvutada Läti Laimaga, mis on samuti pika ajalooga ja mütoloogilise tagapõhjaga, ent viimasel ajal mitte nii edukalt turundatud,» märkis Voog.

«Kõik see näitab, kui oluline on mistahes ettevõtmise puhul nimevalik  – oli õnnelik juhus, et 1948. aastal sai maiustuste vabrik nimeks just Kalev, näiteks Leedus oli Kaunas Confectionary Fabric, mis kõlab nagu Tallinna Piimakombinaat – sellist ettevõtet on  keerulisem brändina müüa,» lisas Voog. Laima asemel kerkiski Lätis nüüd meeldivaimaks kohalikku päritolu toidubrändiks hoopis Karums.

Aprillikuine uuring viidi läbi Eesti, Läti ja Leedu 15–74-aastase elanikkonna seas. Valimi suuruseks oli vähemalt tuhat inimest riigi kohta. Igas riigis kaasati uuringusse 160 –170 kaubamärki. 

Tagasi üles