Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kohus vabastas kautsjoni vastu teise Budapesti laevaõnnetuses osalenud aluse kapteni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ungari politsei uuris 11. juunil pinnale tõstetud ekskursioonilaeva Hableany vrakki
Ungari politsei uuris 11. juunil pinnale tõstetud ekskursioonilaeva Hableany vrakki Foto: / AP
  • 28 inimese hukkumise põhjustanud kokkupõrke süüdlane ei ole selgunud
  • Vabastatud ukrainlasest kapten ei tohi enne kohtuotsust Budapestist lahkuda
  • Kautsjoni suurus oli 15 miljonit forinti

Budapesti kohus vabastas kautsjoni vastu kruiisilaeva Viking Sigyn kapteni, kes peeti kinni pärast ekskursioonilaeva Hableany uppumise ning 28 inimese hukkumise põhjustanud kokkupõrget Doonaul. 

AP teatab, et ukrainlasest laevakapten Yuriy C., kelle perekonnanime ei ole avalikustatud, vabastati eile kautsjoni vastu, kuid tal on keelatud enne kohtuotsust Budapestist lahkuda ning ta peab kandma elektroonilist jälgimisseadet. Kautsjoni suurus oli 15 miljonit forinti ehk 52 tuhat eurot. Algselt võeti kapten 1. juunil 30 päevaks vahi alla, kuid nüüd otsustas Ungari pealinna kohus ta siiski vabastada. 

Kas Viking Sigyn kapten jääb õnnetuse põhjustamises süüdi, ei ole Budapesti politsei ega kohtu esindajad veel vihjeid andnud. 

Õnnetuse asjaolud on segased ning süüdlase kindlaks tegemist raskendavaid tegureid on palju. Kokkupõrge toimus laevatee kitsuses ehk silla all, avarii hetkel oli õnnetuskohal vihma ja tormi tõttu halb nähtavus. Jõevool oli tugevate vihmade tõttu tavalisest kiirem ning vastuvoolu sõitvad laevad pidid kitsa koha läbimiseks sõitma küllaltki kiire käiguga.

Valvekaamerate videosalvestistest on näha, et laevad sõitsid paralleelsetel kurssidel, kui Hableany tegi äkki ootamatult pöörde pakpoordi ning seetõttu suuremale laevale ette jäi. Viking Sigyn lükkas väiksema laeva ümber ning tugev vastuvool uputas selle loetud sekunditega. Teeandmise reeglite järgi peab teisest laevast mööduv laev tagama möödasõidu ohutuse, samuti peab jälgima parema käe reeglit ehk teed tuleb anda paremalt lähenevale laevale. Samas ei ole kitsustes lubatud manöövrid, mis võivad takistada teiste laevade läbipääsu ning ei ole üheselt selge, kas Viking Sigyn kapten oleks saanud õnnetuse vältimiseks midagi teha. 

Tagasi üles