Päevatoimetaja:
Sander Silm

Venemaa nõuab Eesti kalalaeva vabaduse eest tagatisraha (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Soome lipu all sõitev kalalaev Roxen kuulub Haapsalu firmale Morobell. Venemaa võimud pidasid laeva 2019. aasta 10. mail Kaliningradi lähedal kinni, kahtlustatuna ebaseaduslikus kalapüügis Venemaa majandusvööndis.
Soome lipu all sõitev kalalaev Roxen kuulub Haapsalu firmale Morobell. Venemaa võimud pidasid laeva 2019. aasta 10. mail Kaliningradi lähedal kinni, kahtlustatuna ebaseaduslikus kalapüügis Venemaa majandusvööndis. Foto: marinetraffic.com

Vene võimud nõuavad oma majandusvetes kinni peetud traaleri «Roxen» vabastamise eest 720 000 eurot kautsjoni, vahendas ERR.

«Meilt tahetakse seitsme ja poole tonni kala eest 720 000 eurot kaustjoni,» ütles «Roxeni» Eesti omanikfirma Morobell juhatuse liige Raivo Baum kolmapäeval ERR-ile. Kautsjon määrati ettevõttele eelmise nädala lõpus ning sel nädalal kavatseb Morobell selle ära maksta, lisas Baum.

«Ehkki Euroopa Liidu ja Venemaa vahel sõlmitud kalanduslepingus on öeldud, et sellistel juhtudel tuleb määrata mõistliku suurusega kautsjon ja laev vabastada, siis meie hinnangul ei ole see mõistlik summa,» märkis Baum, kuid lisas, et ettevõttel ei jää muud üle, kui see ära maksta.

Baum ütles, et ei saa siiski kindel olla, et Vene võimud traaleri ka pärast kautsjoni tasumist vabastavad, kuna laeva kaptenile on esitatud kriminaalsüüdistus ning laeva võidakse käsitleda kui kuriteo toimepanemise vahendit.

Pikemalt ERRist.

Venemaa julgeolekuteenistuse FSB Kaliningradi piirivalvevalitsuse merejõud pidasid 10. mail röövpüügi kahtlustusega kinni Eesti firmale kuuluva ning eesti meeskonnaga kalalaeva Roxen.

Venemaa ametnikud kahtlustavad Roxenit ebaseaduslikus kalapüügis Venemaa majandusvööndis, nende arvestuse kohaselt jõudis laev selleks mitte ette nähtud piirkonnas püüda 7,5 tonni kilu. Enne seda oli laeval 340 tonni kala, mis oli püütud lubatud püügipiirkonnast.

Tagasi üles