Emotsioonide mõõtmise tehisintellekti loonud Eesti idufirma Realeyes, kes veel mõned aastad tagasi maksis Eestis IT-sektori kõige kõrgemat palka, lõpetas Eestis tegevuse ja keskendub ettevõtluse jätkamisele välismaal, kirjutas Äripäev.
Tööjõupuudus: kõrge palga maksja kolis Eestist ära (14)
Alles hiljuti 11 miljonit eurot investeeringut kaasanud Realeyes otsustas Eestis lõpetada tegevuse, kuna siin oli raske leida vajalikku tööjõudu, ütles idufirma kaasasutaja, Londonis elav Martin Salo Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis.
Praegu tegutseb ettevõtte peakontor Londonis ning müügikontorid New Yorgis ja Bostonis ning värskelt kaasatud rahaga plaanitakse aga laieneda Tokyosse.
Äripäeva andmetel oli mõni aasta tagasi selles firmas keskmine kuupalk 8732 eurot, mis oli omasuguste firmade seas Eesti parim.
Kokku on 2007. aastal loodud ja Londoni peakontoriga ettevõte oma tegevusaja jooksul investoritelt kaasanud 28,1 miljonit eurot.
Realeyesi põhitegevuseks on inimeste emotsioonide ja tähelepanutaseme mõõtmine veebikaamera abil. Lahendus võimaldab brändidel, reklaami- ja meediaagentuuridel kvantifitseerida ja optimeerida loovlahenduste efektiivsust ja meediapindade müügistrateegiat ning teha paremaid turundusotsuseid.
Realeyesi kaasasutaja ja tegevjuhi Mihkel Jäätma sõnul on ettevõttel praegu väga põnevad ajad. «Uute Jaapani investorite abil saame siseneda ühele maailma suurimale ja põnevaimale reklaamiturule, kuid Realeyesi jaoks on see alles teekonna algus. Vaadates turundussektorist kaugemale, oleme näinud vaid väikest osa sellest, mida emotsioone mõõtev tehisintellekt suudab teha. 5G-võrkude ülemaailmne kasutuselevõtmine on üks põhjus, miks tahame muuta seadmetega suhtlemise humaansemaks ja panna seadmed paremini mõistma kasutajate tegelikke soove ja vajadusi,» lisas Jäätma.
Realeyesi asutasid 2007. aastal Mihkel Jäätma, Martin Salo ja Elnar Haiyev, kes tutvusid Oxfordi Ülikoolis õppides. Rahvusvaheliselt tegutseva ettevõtte kontorid asuvad New Yorgis, Bostonis, Londonis ja Budapestis. Realeyesi klientide hulka kuuluvad muuseas maailmakuulsad brändid nagu Mars, Hershey’s, Coca-Cola ja AT&T, agentuurid nagu Ipsos, MarketCast ja Publicis ning meediaettevõtted nagu Turner and Teads.