Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallinn läheb trammihankega uuele ringile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hispaania ettevõtte Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) Urbos tüüpi tramm, millised on ka praegu Tallinna Linnatranspordi veeremis.
Hispaania ettevõtte Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) Urbos tüüpi tramm, millised on ka praegu Tallinna Linnatranspordi veeremis. Foto: Linnavalitsuse pressiteenistus

Munitsipaalettevõte Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) läheb trammihankega uuele ringile, kuna ainsana huvi tundnud Hispaania ettevõtte Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) pakkumus ei vastanud riigihankes kehtestatud tingimustele.

Seetõttu kuulutas TLT lõppenuks eelmise aasta detsembris välja kuulutatud rahvusvahelise riigihanke kaheksa uue trammi ostmiseks ja alustab lähiajal uut riigihanget, mis viiakse läbi käesoleva aasta teises pooles.

Ettevõte soovis kolme aasta jooksul hankida kaheksa uut trammi, mis täiendaks Tallinna Linnatranspordi olemasolevat trammiparki. Uute trammide hankimine tagab ettevõttele võimekuse asuda tulevikus teenindama ka võimalikke uusi trammiliine.

«Trammitootjatel on täna väga kiired ajad ja tootmismahud pikaks ajaks planeeritud,» selgitas Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimees Deniss Boroditš, kelle sõnul on kaheksa erirööpmelaiusega trammi, mis tuleks üle anda kahel erineval aastal tootjatele ilmselt sedavõrd tülikas, et loobuti hankel osalemisest.

«Hetkel kaalume kuidas muuta tarnetingimusi või tellitavate trammide arvu, et uus hange muutuks tootjatele atraktiivsemaks. Kindlasti ei loobu ettevõte uues hankes tingimustest, mis tagavad trammide mõistliku elutsükli kulu ja operatiivse tehnilise teenindamise,» lisas Boroditš.

Lõpetatud trammihankele laekus üks pakkumus Hispaania ettevõttelt Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), mis ei vastanud riigihankes kehtestatud tingimustele. Boroditši sõnul alustati hanke lõpule viimiseks ka otseläbirääkimisi, kuid kuna hankel osalenud ettevõte ei soovinud pakkumust muuta, pidime vastavalt riigihangete seadusele hanke lõpetama.

Praegu kuuluvad TLT trammiparki 20 uut CAF trammi, 6 uut retrotrammi ja 44 täielikult kaasajastatud KT-tüüpi trammi.

TLT teenindab pealinnas 520 bussi, 70 trammi ja 51 trolliga aastas kokku rohkem kui 140 miljonit sõitjat.

Tagasi üles