Õlle suurtootjad Saku Õlletehas ja A. Le Coq on alkoholireklaami keelustamise järel leidnud uue niši: turule ja reklaamidesse on paisatud alkoholivabad õlled, mille tootekujundus ja reklaamiesteetika imiteerivad tavalisi õllesid, mis võivad reklaami tarbijal tekitada alateadvuses seoseid «päris» tootega, kirjutab ERR.
JOKK: alkoholireklaami keelu järel on turu üle võtnud alkovabade õllede ahvatlevad reklaamid (6)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ka alkoholivaba kesvamärjukest sisaldavad pudelid-purgid näevad poeriiulitel kahtlaselt oma alkoholi sisaldavate «vendade» moodi välja, ainus vahe ongi sageli pakendile lisatud sõna «Alkoholivaba».
Tarbijatele on jäänud mulje, et äravahetamiseni sarnaste pudelite ja reklaamidega soovivad õlletootjad tegelikult teha varjatud reklaami oma tavalistele õlledele – just nendele aistingutele mängivad nii pudelikujundused kui reklaamid, mis on täiesti JOKK – alkoholivaba õlle reklaamile piiranguid pole.
Tootjad sellega ei nõustu. Saku Õlletehase pressiesindaja Jan Jõgis-Laats ütleb, et nemad on viimastel aastatel toonud turule mitu uut alkoholivaba õlut ning reklaam on hea võimalus neile tähelepanu tõmmata.