«Kuivõrd teostamisel olevate lepingute tulususe julgen olla skeptiline, siis ei saa samas alahinnata mistahes hooldepiirkonna senise hooldaja eelist järgmisel sama piirkonna hooldehankel – olemas on kogu vajalik personal ja tehnilised ressursid. Muus osas on ettevõtte omandis olev varade maht väga tiheda konkurentsiga valdkonnas pigem probleemiks, kuna ettevõttel puudub vajalik äriline paindlikkus ja võimalus teha ressursside osas kiireid otsuseid, olenevalt erinevate hangete võimalikest tulemustest,» rääkis Kaldjärv.
Eesti Teede juhi Andres Agukase sõnul on ettevõtte müügikõlbulikuks kujundamise protsess käinud aastaid ja sai alguse 2015. aastal, kui majandusminister oli reformierakondlane Kristen Michal.
«Seejärel väljuti [maanteeametiga sõlmitud] sisehinnaga teehoolduslepingutest, kuna nendega ei saanud ettevõtet müüa, siis mindi vabaturule kõigis Eesti teehoolde piirkondades – need sammud on kõik tehtud,» ütles Agukas.
Vabaturul võideti maanteeameti hanked Võrumaal, Lääne-Virumaal, Saaremaal, aga ka Keilas ja alltöövõtjana ka Tartumaal. Need lepingud kestavad aastani 2022. Mullu oli Eesti Teed 28,5 miljoni eurose käibe juures umbes 650 000 euroga kahjumis. Samas moodustavad teehoolduslepingud vaid 26 protsenti ettevõtte käibest, rõhutas Agukas.
Ta lisas, et tänaseks on riigifirma teinud suure restruktureerimise, sealhulgas müünud mittevajaliku kinnisvara ja efektiivistanud protsesse. Näiteks oli neli aastat tagasi töötajaid 380, praegu 223.
Agukase sõnul tervitab ta valitsuse otsust, kuna teadmatus ettevõtte tuleviku osas mõjub kehvasti ettevõtte arengule: investeeringud jäävad tegemata ja uued turud valimata.