Peeter uuris seejärel, kas lennufirma saaks tekkinud olukorra kuidagi reisijatele kompenseerida, kuna tagasisõit on veel ees. «Ei soovinud raha, vaid näiteks toitu pardal või pileti kategooria tõstmist paremasse klassi, mis tegelikult firmale ei oleks mingi märkimisväärne kaotus. Selle peale ütles klienditeenindaja, et helistage homme tagasi.»
Kogu suhtlus toimus reedel. Nädalavahetusel aga airBalticu Eesti osakonna klienditeenindus ei tööta. «Polnudki muud, kui helistada tagasi esmaspäeval, kui toimus tagasisõit,» sõnas Peeter. «Siis sain aga teada, et selliseid asju, nagu mina oleks palunud, peaks 24 tundi enne reisi teada andma.»
AirBalticu pressiesindaja Didzis Rudmanisti sõnul võib lennunduses tekkida olukord, kui lennufirma müüb ühele lennule veidi rohkem pileteid kui on reaalseid istekohti. «See on tavaline praktika, mida nimetatakse overbooking'uks. Kui vaadata airBalticu statistikat, siis meie lendudele ei jõua umbes neli protsenti reisijaid. Juhul kui taoline praktika poleks lubatud, oleks kuni 15 protsenti lennukohtadest jäänud tühjaks ja see kindlasti mõjutaks lennupiletite hinda.»
Rudmanisti sõnul lubab overbooking-praktika lennufirmadel pakkuda klientidele pileteid madalama hinnaga. «Overbook'imine on alati korraldatud analüüsi alusel, mille eesmärgiks on näidata konkreetseid lende, sihtkohti ja nädalapäevi, mil inimesed suurema tõenäosusega lennule ei ilmu,» selgitas ta praktika olemust ja toonitas, et overbooking ei ole kasutatud kõikidel lendudel, vaid ainult osal neist.
Antud juhul, kui kõik reisijad oleksid tulnud lennule, ning tekkinud oleks kohtade puudus, pakkunuks AirBaltic Rudmanisti sõnul lennureisijatele võimalust kasutada oma sihtkohta jõudmiseks hilisemat lendu, pakkudes vastutulelikkuse eest rahalist kompensatsiooni.
«Kommenteerides konkreetset juhtumist, siin on lennunduses olemas eraldi reegel: juhul kui tegu on ühenduslennuga, siis teine osa lennust on automaatselt tühistatud juhul, kui reisijad ei ilmu juba esimesele lennule. Seega, alates Riiast oli Tallinnas lennule registreeritud ja mitteilmunud reisijate broneering juba tühistatud ja vabanenud kohad antud teistele reisijatele,» selgitas Rudmanist ja palus tekkinud ebamugavuste pärast vabandust.