Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kaubanduse fänn Igor Grudkin: iga klient teeb tuju heaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: Igor Grudkin

Kaubamaja toidukaubanduse juht Igor Grudkin on õpikunäide kiirest karjäärist, mis hakkajat noort kaubandusvaldkonnas ees ootab. 1998. aastal kutsekoolist teenindajaks läinud Igor töötas end ettevõttes tippjuhiks ja kutsub täna noori kaubandusse tööle.

Alustasid teenindajana. Milliseid ameteid oled oma karjääri jooksul pidanud? 

Ma alustasin teenindajana Tartu Kaubamajas. Olin just kutsekoolist tööle asunud ja mäletan, et kõik oli uus ja võõras. Kliendid olid suhteliselt nõudlikud ja sain aru, et neile meele järele olemiseks vajan oskust suhtlemiseks. Kaubamajas saingi esimesed suhtlemiskoolitused, mida mäletan senini ja need teadmised tulevad kasuks kogu elu.

Olen töötanud vanemteenindajana, siis osakonnajuhina ja sisekoolitajana, samuti Kaubamaja gruppi kuuluva ABC Kinga müügiüksuse juhina. Praegu olen värskelt ametis Kaubamaja toidukaubanduse juhina ja tegelen valdkonna endale selgeks tegemisega. Kuna Kaubamaja Toidumaailma külastab iga päev tuhandeid inimesi ja iga päev juhtub midagi uut ja huvitavat, siis rutiini mõttes ei ole ükski päev eelnevale sarnane. Ka see mulle sobib ja meeldib. Igav juba siin ei hakka.

Kas Sa olid hea teenindaja?

See, et ma teenindajaks sattusin, oli juhus. Lihtsalt õpingud kutsekoolis, kus ma omandasin ettevõtluse eriala, lõppesid ning oli aeg suunduda tööle. Avasin lehe ning nägin, et Tartu Kaubamaja otsib teenindajat. Alguses olin väga rabe, kuna mul ei olnud piisavalt oskusi suhelda ja kaupu, mida müüsin, ka ei tundnud.

Mäletan, et mind pani pingutama soov leida kliendile parim lahendus ja klientide tänutunne. Sain ka piisavalt koolitusi ja lõpuks tundsin, et suhtlemine ja teenindamine ongi see minu õige töö. Leian, et suhtlemisoskus ja empaatia teevad ühest tavalisest teenindajast parima teenindaja. Sea klient alati esikohale ja mõtle, mis võiks olla talle parim. See oli alati minu moto.

Mida oled kogemusest teenindajana kaasa võtnud oma järgmistesse ametitesse?

Kindlasti suhtlemisoskus ja pingetaluvus. Oskan täna ilma konflikti minemiseta leida lahendusi väga erinevate inimestega. Kindlasti olen õppinud, et inimesed on erinevad ja mitmekesisusest võidavad kõik. Kui kõik meeskonnas mõtleksid ühtemoodi, siis ei sünniks kunagi midagi erilist. Kuid kui me austame seda, et oleme erinevad ja meil on erinevad mõtted ning ideed, kuid ühine eesmärk, siis sünnivad väga suured teod.

Miks võiksid noored tulla suveks tööle kaubandussektorisse ja kaaluda ka edasises karjääris just kaubandusega seotud ametikohti?

Noortele ütlen, et kaubandus on just koht, kust karjääri alustada. Esiteks saab siin palju nalja, sind ümbritseb palju erinevaid inimesi nii kolleegide kui ka klientide näol ja töö iseloom on suhteliselt rutiinivaba. Iga kliendi tänutunne hea teeninduse eest teeb alati meele heaks. Kaubanduses on palju erinevaid ametikohti mida müügisaalis ei näe ja seega on ampluaa karjääri mõttes lai. Karjääriredelil on võimalus kiiresti tõusta, sest kui oled aktiivne ja teed oma tööd hästi, jääd kiiresti silma ning häid tegijaid tunnustatakse.

Copy
Tagasi üles