Elisa juhatuse esimehe Sami Seppäneni sõnul mõjutavad klientide kõnekäitumist paljud esmapilgul kõrvalised tegurid, nagu näiteks ilm ja pühad.
Inimesed helistavad rohkem tormi, aga ka päikese korral
«Fakt on see, et lumetormid ja looduskatastroofid kergitavad kõneminutite arvu tavapäevadega võrreldes kahekordseks,» ütles Seppänen.
Nimelt vajavad inimesed suurte külmade ja lumetormide ajal sageli kõrvalist abi, et auto käima saada või lumehangest välja lükata. Helistatakse ka selleks, et takso kutsuda või vaadata, kas külmapüha tõttu koolist koju jäänud lapsega on kõik korras.
Mobiilioperaatorid on täheldanud sedagi, et päikeselise ilmaga helistavad kliendid rohkem ja sompus ilmaga vähem. Tõenäoliselt on siis tuju parem, lepitakse kokku kohtumisi ja pidusid.
Sõnumite saatmise tippaeg on Eestis aastast aastasse olnud jõulude ajal ning uusaastaööl.
«Mobiiltelefone aga eelistavad kliendid miskipärast osta kõige enam reedeti,» tõi Seppänen välja veel ühe kummalisevõitu tähelepaneku.