Kahe uue kaubalaeva toomine Tallinna kesklinna tekitaks pealinna niigi pingelisele liiklusele täiendava koormuse ning põhjustaks ummikute suurenemise sadamapiirkonnas. Eckerö kavandatava kaubalaeva mahutavus on kaks tuhat liinimeetrit. See tähendab, et iga kaubalaeva reisiga liiguks korraga läbi Tallinna kesklinna täiendavalt kuni 140 rekat, 70 laevale ning 70 laevast maha.
Tallinna abilinnapea Andrei Novikov kaubaliikluse kasvus läbi kesklinna probleemi ei näe. Novikov tunnistas ERR hommikuprogrammis, et laevafirma plaan panna kaubalaev käima Vanasadamasse tuli linnavalitsusele üllatusena, kuid kinnitas, et nüüdseks on linnavalitsus laevafirmaga suhelnud.
«Vestlesime laevafirma esindajatega ja leppisime kokku, et laev saabub väljaspool liikluse tipptunde,» ütles Novikov.
Kaubaliikluse spetsialistid ei ole jõudnud üksmeelele, kas lisanduvad ro-pax laevad tooksid kaasa kaubaliiklusmahtude kasvu või jagaksid ümber olemasolevat liiklusvoogu. Tõenäoline on, et samaaegselt käivituvad mõlemad protsessid. Tihedama konkurentsi tingimustes langevad kaubaveo hinnad ning see võib osutuda mõnelegi logistikafirmale piisavaks ahvatluseks uute rekade lisamiseks Tallinn - Helsingi marsruudile.
Tallink nõuab võrdseid konkurentsitingimusi
Tallink Grupp teatas, et seoses muutunud konkurentsitingimustega kaalub ettevõte laeva Sea Wind tagasi suunamist Muuga sadamast Tallinna Vanasadamasse.
«Meie hinnangul annab konkurendi uue laeva opereerimine Tallinna Vanasadamast neile konkurentsieelise, mistõttu kaalub Tallink Grupp tõsiselt oma laeva Sea Wind tagasi suunamist Tallinna Vanasadamasse. Tallink ootab AS Tallinna Sadamalt turuosaliste võrdset kohtlemist,» kommenteeris Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene. Sea Wind sõidab liinil Vuosaari-Muuga ning laeva kasutavad peamiselt treileritega rekad.