Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Jõulukinke ja -ehteid ostetakse mullusest enam

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Prisma pakub tänavu võimalust lasta poest ostetud kingitus tasuta pakkida.
Prisma pakub tänavu võimalust lasta poest ostetud kingitus tasuta pakkida. Foto: Andres Haabu

Ehkki jõulumüük on alles hoogu sisse saamas, näitavad kaubakettide esialgsed tulemused mullusega võrreldes 10–20 protsendi suurust, mõnel pool isegi veel suuremat  müügikasvu.


Selveri kauplustes on jõulukaupade müük võrreldes mulluse detsembri algusega kasvanud ligi 20 protsenti. Sellesse annavad suure panuse jõuludega seotud kaunistused, küünlad ja kuusejalad. «Samas on elektriliste jõulukaupade müük jäänud samaks ja kuuseehete müük on mullusega võrreldes isegi vähenenud,» rääkis kaubaketi kommunikatsioonijuht Annika Vilu.  

Ta lisas, et jõulude eel on popid kõik kaubad, mis seonduvad toiduvalmistamisega: malmpotid, küpsetusvormid ja muffinipannid, aga ka lauanõud, klaasid ja pokaalid.

Kingiks ostetakse palju ka CD- ja DVD-plaate, eriti eesti muusikat ja lastefilme.

Lastele ostetakse kõike, mis seostub Lotte ja Carsi filmidega, kuid väga populaarsed on ka Lego-komplektid. Traditsiooniliselt ostetakse poistele autosid ja tüdrukutele nukke – poistele eriti Carsi mudeleid ja tüdrukutele Baby Borni nukke. Praegu on päkapikkude aeg, nii et hästi lähevad kaubaks väikesed, sussi sisse sobivad mänguasjad, näiteks mudelautod.

Hoolimata sellest, et lumega pole sel talvel priisatud, ostetakse juba üsna palju kelke, lumelabidaid ja jääkaabitsaid. Ettevõtted tellivad oma töötajatele ja partneritele kinkekorve, kuhu pannakse nii klassikalisi jõululaua- kui ka erilisi gurmeekaupu.

Maxima teatel on detsembri esimese nädala läbimüük kasvanud mullusega võrreldes isegi enam kui viiendiku. «Mänguasju, jõuluehteid ja -dekoratsioone ostetakse koguni poole rohkem kui mullu samal nädalal,» lausus kaubaketi avalike suhete juht Erkki Erilaid.

Kui mullu oli populaarseim laste jõulukaup Bakugan, siis tänavu ostetakse teistest enam Littlest Pet Shopi mänguasju.

Lisaks mänguasjadele ja jõuluehetele on tublisti kasvanud ka puuviljade ja magusa müük. «Väga hästi lähevad müügiks greibid, apelsinid, õunad ja banaanid, kuid eriti edukas oli selle nädala Maroko mandariinide kampaania,» rääkis Erilaid. Soodushinnaga mandariinid maksavad alla euro kilo.

Esimeste nädalate jõulumüük on läinud hästi ka Prisma Peremarketites, kus läbimüük on detsembri alguses kasvanud 12 protsenti. Eriti märgatavalt on suurenenud tööstuskauba müük. Kindlasti aitab sellele kaasa asjaolu, et kaubakett on tänavu muutnud jõulukinkide ostmise klientidele mugavamaks ja lihtsamaks. Nimelt pakivad kauplused  Prismast ostetud kingitused tasuta. Peale selle on võimalik kinke 15. jaanuarini ümber vahetada.

Menukaupadest nimetab Prisma mänguasju ja eriti Legosid, kuid hästi lähevad ka kuuse­ehted, jõulusokid, aroomiküünlad ja LED-jõulukaunistused.

Esimene jõulukuu nädal on näidanud, et külastajate arv ja läbimüük on umbes kümnendiku võrra kasvanud ka Rimi kauplustes. Sarnaselt varasemate aastatega lähevad hästi valmis tehtud jõulupakid. Ka maiustuste müük on kasvanud. Müügihitiks on tõusnud väikesed sussišokolaadid.  

Jõulu- ja talvekauba müük hoogustub lähinädalail veelgi. Oma panuse sellesse annab kindlasti ka järjest talvisemaks muutuv ilm.

Menukid
Tänavused jõulukingihitid:

•    Sussišokolaad
•    Lotte ja Carsi filmid
•    Legod
•    Littlest Bet Shopi tooted
•    Baby Borni nukud
•    Malmpotid
•    Kosmeetikapakid
•    Lauanõud
•    LED-jõuluehted
•    Tekid, padjad

Tagasi üles