![Ostukäru.](http://f11.pmo.ee/UG7YXL_5twlnzLN_UIasacCdDWg=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2011/01/06/494672t1h0402.jpg)
Teadlased on välja töötanud ostukäru, mis on varustatud kliendi tarbimisharjumusi registreeriva arvutisüsteemiga.
Teadlased on välja töötanud ostukäru, mis on varustatud kliendi tarbimisharjumusi registreeriva arvutisüsteemiga.
«Arvuti selgitab välja ostja liikumiskiiruse, valikute tegemise aja, eelistatud teekonna ning kaupade korvi asetamise järjekorra,» kirjutab Martin Lindstrom Harvard Business Review blogis.
Vastutasuks võimaluse eest nende asukohta GPS-i abil sentimeetri täpsusega fikseerida pakuvad kauplused uuringus osalevatele klientidele erisoodustusi. Uuring võimaldab siduda turundusteoorias koostatud tarbijatüübid reaalselt eksisteerivate tarbijatega ning seeläbi mõõta erakordse täpsusega reklaamide tõhusust.
Lindstromi hinnangul peaks uuringute tulemusel koostatav ideaalne kaupade paigutus töötama kui doominoefekt: ühe kauba ostmine suunab tarbija teise juurde ning viimaks kassasse jõudes on ta ostnud tunduvalt rohkem, kui algselt plaanitud.