Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Google’i reklaamimüügimasinas on tekkinud tõrked

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Google'i logo ettevõtte kontori juures Pekingis, Hiinas.
Google'i logo ettevõtte kontori juures Pekingis, Hiinas. Foto: Thomas Peter / Reuters/Scanpix

Google viimastel aastatel õlitatult töötanud reklaamimüügimasinavärgis, on esinemas esimesed mõrad, mistõttu emafirma teatas aeglaseimast käibekasvust alates 2015. aastast.

Google’i esimese kvartali tulemus oli mõnes mõttes erand, sest konkurendid Facebook ja Twitter olid varem teatanud tugevatest majandustulemustest.

Alphabeti aktsia hind kukkus eile järelkauplemisel seitse protsenti (ettevõte avaldas majandustulemused eile pärast ametliku börsipäeva sulgemist), sest juhis ei vastanud otseselt küsimustele käibelanguse põhjuste kohta, kirjutab The Wall Street Journal.

«Tundub, et ma peksin surnud hobust aeglase liikumise pärast,» ütles analüütikutele peetud konverentsikõnel Briti suurpanga Barclays analüütik Ross Sandler.

«Me oleme kogu juhatuses väga elevil võimaluste suhtes,» vastas Alphabeti finantsjuht Ruth Porat jürirataslikult.

Juhul kui täna ametlikul börsipäeval kukub Alphabeti aktsia hind samapalju kui eile järelkauplemisel, kaotab ettevõte oma turuväärtusest 60 miljardit dollarit, mis on sügavaim päevane langus viimase seitsme aasta jooksul. Enne tänast oli Alphabeti aktsia alates aasta algusest kerkinud 24 protsenti.

Alphabeti esimese kvartali käive, 36,3 miljardit dollarit, jäi umbes miljardi dollari võrra väiksemaks kui analüütikud ootasid. Kasum, 9,50 dollarit aktsia kohta, oli samuti pettumus.

Käive kasvas esimeses kvartalis 17 protsent võrrelduna 26-protsendilise kasvuga eelmise aasta esimeses kvartalis. Kasumimarginaal, mida analüütikud ja investorid kõige rohkem jälgivad, on langenud 25 protsendilt 18 protsendile.

Tagasi üles