Parvlaeva Muhumaa kapteni Aidar Lees-Leesmaa andmetel on tuul suunaga kagust, puhub Kuivastus kiirusega ligi 30 m/s ja Virtsus, kus maanina natuke varjab, 25 m/s ringis ning sellise tuulega on laine liiga kõrge, et mereleminekuga riskida.
Muhumaa kapten: laine väinas on liiga kõrge, et riske võtta
«Selline tuul tekitab Riia lahel väga suure laine, mis siis Viirelaiu ja mandri vahelt ka väinale jõuab. Kuna laine käib täpselt sisse Kuivastu kaisse, siis on Kuivastus ilma laeva ja kaldarampi lõhkumata võimatu autosid laadida,» rääkis laevakapten.
Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel märkis, et täna on pooleteise aasta jooksul esimene kord, kui uued laevad on ilmastikuolude tõttu sunnitud Kuivastu-Virtsu liinil reisi ära jätma. «Alates 2010. aasta juunist ei olnud siiani Saaremaa ja mandri vahelisel liinil ilmastikuolude tõttu ära jäänud veel ühtegi reisi,» sõnas ta.
Nüüd, kus katkestused on Kuivastu-Virtsu liinil jäänud üliharvaks ja Rohuküla-Heltermaa liinil oluliselt vähenenud, tuleks Treieli sõnul pöörata veelgi suuremat tähelepanu võimalustele, mis tagaksid liikluse stabiilsuse.
Nendeks võimalusteks on Rohuküla-Heltermaa liinil Rukkirahu kanali süvendamine ja sadamatesse topeltrampide ehitamine analoogselt täna ehitatavatele Kuivastu ja Virtsu sadamate topeltrampidele. Lisaks oleks vaja projekteerida ja ehitada ka täiendavaid lainemurdjaid.