Päevatoimetaja:
Sander Silm

Varuge kannatust: mai alguses ei tööta MTA tollisüsteemid ja pakid võivad hilineda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kuna katkestuse ajal pole deklaratsioone võimalik täita ei kliendil ega ka MTAl, siis jääb enamik saadetisi ootama e-teenuste taastamist.
Kuna katkestuse ajal pole deklaratsioone võimalik täita ei kliendil ega ka MTAl, siis jääb enamik saadetisi ootama e-teenuste taastamist. Foto: Arvo Meeks / LEPM

Selle nädala lõpus ning järgmise nädala alguses ei tööta maksu- ja tolliameti (MTA) tolliinfosüsteemid, mistõttu võivad deklareerimist vajavad saadetised hilineda.

MTA infosüsteemide plaaniline katkestus kestab alates 3. mai pealelõunast kuni eeldatavalt 8. maini, mille vältel on peatatud e-maksuameti/e-tolli ja MTA andmebaasidega seotud X-tee teenuste töö, samuti ei ole sel ajal võimalik teha muid päringuid MTA infosüsteemidesse, teatas amet. 

Omniva kirja- ja tolliteenuste juhi Eduard Sauli sõnul kaasneb kuuepäevase katkestusega ka deklareerimist vajavate pakkide hilinemine. «Kuna katkestuse ajal pole deklaratsioone võimalik täita ei kliendil ega ka meil, siis jääb enamik saadetisi ootama e-teenuste taastamist. See tähendab, et hiljemalt 9. mail on meil oluliselt suurem kogus deklareerimist vajavaid saadetisi, mida on vaja menetleda,» ütles Saul pressiteate vahendusel.

Üks lahendus on Sauli sõnul oma paki deklaratsioon esitada võimalusel enne katkestust, kui info kauba saabumisest selleks ajaks on kätte saadud. Postipaki deklaratsiooni võib katkestuse ajal esitada aga ka e-posti teel digitaalselt allkirjastatuna. Sellisel juhul peavad kauba väärtust tõendavad dokumendid olema samuti lisatud.

MTA teenuste osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul on katkestus tingitud e-maksuameti/e-tolli tehnilistest ümberkorraldustest ja sellisel kujul paraku vältimatu.

«Infosüsteemide kasutamise piirang tekitab paljudele meie klientidele nende päevade jooksul kindlasti teatavat ebamugavust, kuid selle tulemusel saame pakutavad e-teenused muuta uuenduslikuks, töökindlamaks ning automatiseeritumaks. Praeguses etapis loome paremaid lahendusi kasutajate, isikute, pääsuõiguste ja autentimise haldamiseks,» märkis Raaper.

MTA uus e-teenuste keskkond valmib lõplikult aastaks 2020, mille jooksul uuendatakse mitmeid keskseid e-lahendusi.

Tagasi üles