Viie suurima lehe reklaamikäive kasvas novembris 9 protsenti ja ulatus 1,4 miljoni euroni.
Novembris müüdi lehereklaami 1,4 miljoni euro eest
Suuremate lehtede reklaamimaht kasvas novembris 3 protsendi võrra ja jõudis 860 leheküljeni.
Pärast suurepärast oktoobrit oli meediaanalüütik Toomas Leito sõnul novembri reklaamimüük keskmiselt hea.
«Peamine, et ei tulnud järsku tagasiminekut. Broneeringud detsembriks lubavad oletada, et ka detsember tuleb korraliku reklaamivolüümiga. Seega võib peaaegu kindlalt väita, et ajalehtede reklaamikäibe kasv sel aastal on 9 protsenti,» kommenteeris ta.
Kolmandat kuud järjest on staarleht Äripäev, mille käive kasvas mullusega võrreldes 44 protsenti. Tublid tulemused olid ka Eesti Ekspressil ja Postimehel, turuliidriks jäi mõistagi Postimees.
«Positiivselt tuleb märkida ka seda, et allahindlused vähenesid, mis seletab ka käibe kiiremat kasvu võrreldes mahu kasvuga,» nentis Leito.
Mitmes tähtsas segmendis toimus elavnemine: eelmise aastaga võrreldes suurenes autoreklaami müük 63 protsenti, tervise reklaami müük 21 protsenti, ehituses 13 protsenti ja reisides 12 protsenti.
Telekommunikatsiooni puudutav reklaam tegi hüppe ülespoole 80 protsenti. Endiselt heal tasemel oli personaliotsingu reklaam ja b-to-b reklaam. Tagasilöögi sai sisustusreklaam, mis langes 36 protsenti. See on ka mõistetav, sest korterite ost on tagasihoidlik ning seega vajatakse vähem mööblit ja muud sisustust.
Mullusega võrreldes vähenes reklaamimaht Õhtulehes -5 protsenti, teistes lehtedes see aga suurenes: Eesti Ekspressis 10, Postimehes 6, Äripäevas 3 ja Eesti Päevalehes 2 protsenti.
Postimehe reklaamikäive oli 595 000 eurot, mida on 10 protsenti enam kui aasta eest. Äripäeva reklaamikäive kasvas mullusega võrreldes 44 protsenti ja ulatus 285 000 euroni. Eesti Ekspressi reklaamikäive kasvas 11 protsenti ja oli 210 000 eurot, Õhtulehe reklaamikäive vähenes 3 protsendi jagu ja oli 180 000 eurot. Eesti Päevalehe 170 000-eurone reklaamikäive tähendas 7-protsendilist langust.
Paberlehe reklaami müüs Postimees 405 000 euro, Eesti Ekspress 210 000 euro, Äripäev 205 000 euro, Eesti Päevalehte 160 000 euro ja Õhtuleht 140 000 euro eest.
Võrreldes eelmise aasta 11 kuuga suurenes ajalehtede reklaamimaht 6 protsenti ja ulatus 86 000 küljeni. Käive ulatus 13 miljoni euroni, mida oli 9 protsenti enam kui aasta eest.