Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Balti riigid hakkavad ühiselt Rail Balticut arendama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raigo Neudorf
Copy
Juhan Parts.
Juhan Parts. Foto: Priit Simson.

Kolme Balti riigi transpordiministrid kirjutasid kolmapäeval Tallinnas alla kavatsuste protokolli Rail Balticu raudteeliini edasisteks arendustegevusteks, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Kokkuleppe kohaselt luuakse kolme Balti riigi poolt töögrupp, kes alustab ühisettevõtte loomise ettevalmistusega. Eesti esindajaks ühisettevõttes oleks Eesti Raudtee tütarfirma AS EVR Infra.

Läti minister Aivis Ronis, Leedu minister Eligijus Masiulis ja Eesti minister Juhan Parts leppisid kokku, et võimalikult kiiresti tuleb edasi minna täiendavate tehniliste uuringute ja teemaplaneeringutega. Kogu raudteeühenduse loomise tegevusse tuleb kaasata partnerina ka Poola.

Briti konsultatsioonifirma AECOM uuringu kohaselt on piisava kauba- ja reisijateveo mahu ning Euroopa Liidu abi korral Euroopa rööpmelaiusel uue Rail Balticu raudteeühendus läbi kolme Balti riigi teostatav.

728 kilomeetri pikkune Rail Balticu marsruut kulgeks kõige optimaalsemalt Poola piirini trajektooril Tallinn-Pärnu-Riia- Panevezys-Kaunas. Reisirongil kulub selle vahemaa läbimiseks pisut rohkem kui neli tundi ning rongid väljuksid kuuel päeval nädalas iga kahe tunni tagant.

Tagasi üles