Euroopa Liidu riikides jätkas uute sõiduautode müük juba mitu kuud kestnud langustrendis, ka Eestis langes müük esimeses kvartalis 6,9%. Samas Leedus müüdi uusi sõidukeid pea 58% rohkem kui mullu esimeses kvartalis.
Euroopa autoturg langeb, aga Leedu kasvab mühinal
Märtsis müüdi Euroopa Liidus veidi üle 1,7 miljoni uue sõiduauto ehk 3,9% vähem kui möödunud aastal. Esimeses kvartalis on kokku müüdud natuke enam kui 4 miljonit autot, mida on möödunud aasta esimese kolme kuuga võrreldes 3,3% vähem.
Eestis langes uute autode müük märtsis 2% ning aasta esimeses kvartalis 6,9%. AMTEL-i pressiesindaja Rein Luik selgitas, et langus on tingitud eelmise aasta suurest müügist. «Eelmise aasta 1. jaanuaril hakkas kehtima firmaautode maksustamise muudatus ja seega vahetasid paljud ettevõtted autod välja. Mullu esimeses kvartalis tõusis müük 20% ja sellega võrreldes on tänavuse aasta algus languses. Samas kui võrrelda 2017. aastaga, siis on müük tõusnud,» selgitas ta.
Euroopa Liidus jäi miinuspoolele uute sõiduautode müük kõigil suurematel turgudel – Saksamaal 0,5%, Suurbritannias 3,4%, Prantsusmaal 2,3%, Itaalias 9,6% ja Hispaanias 4,3%.
Kui Eestis on sarnaselt ülejäänud Euroopaga turg kerges langustrendis, siis ülejäänud Balti riikides jätkub tempokas tõus. Lätis müüdi märtsis uusi sõiduautosid võrreldes eelmise aastaga 15,4% rohkem ja Leedus koguni 43,8% enam. Kui müügi tõus Lätis on Luige hinnangul normaalne, siis Leedu uute autode müügi kasvu ei oska ta selgitada. «See on anomaalia,» ütles Luik.
Samas aga on meie põhjapoolsetel naabritel autoturg tugevas languses – näiteks Soomes jäi müük märtsis 20,9% ja Rootsis 18,7% miinuspoolele. Esimese kvartali kokkuvõttes on uute sõiduautode müük langenud mõlemas riigis ca 15%.