Päevatoimetaja:
Sander Silm

Europarlament kinnitas autodele uued nõuded (9)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Parlament kiitis heaks uued eeskirjad ohutustehnoloogiate paigaldamiseks sõidukitesse.
Parlament kiitis heaks uued eeskirjad ohutustehnoloogiate paigaldamiseks sõidukitesse. Foto: Sille Annuk / Tartu Postimees

Europarlament kiitis eile heaks uued ohutuseeskirjad, mille järgi peavad kõik uued sõidukid alates 2022. aasta maist olema varustatud ohutusfunktsioonidega nagu intelligentne kiirusekontroll ja hädapidurdussüsteem.

Kõikidesse uutesse sõidukitesse tuleb edaspidi paigaldada järgmised ohutussüsteemid: intelligentne kiirusekontrolli süsteem, juhi unisuse ja tähelepanu hajumise eest hoiatamise süsteem, hädapidurdustuli, tagurdamise abisüsteem ja sündmuste salvesti. Samuti peab olema tagatud alkoluku paigaldamise võimalus.

«Intelligentne kiirusekontrolli süsteem võib vähendada liiklussurmasid 20 protsendi võrra. Tegemist ei ole kiiruse piirajaga. Süsteem teavitab juhti kiiruse ületamisest, kogudes infot kiiruspiirangute kohta kaartidelt ja liiklusmärkidelt. See muudab liiklemise ohutumaks ja aitab juhtidel vältida liiklustrahve,» ütles Euroopa Parlamendi liige Róża Thun.

Uutele sõiduautodele ja kaubikutele muutub samuti kohustuslikuks hädapidurdusüsteem, mis on juba kohustuslik bussides ja veokites, ja hädaolukorras sõiduraja hoidmise süsteem.

Enamik tehnoloogiaid muutuvad kohustuslikuks uutele turustatavatele sõidukite mudelitele 2022. aasta mais ja eksisteerivatele mudelitele 2024. aasta mais.

Veokid ja bussid peavad olema varustatud süsteemidega, mille abil saab tuvastada sõiduki esiosa või külgede läheduses asuvaid jalakäijaid ja jalgrattureid, ja juhte ohust hoiatada või kokkupõrget vältida.

Määrus kiideti heaks 578 poolthäälega, 30 parlamendiliiget oli vastu ja 25 jäi erapooletuks. Määruse peab nüüd veel heaks kiitma ELi Nõukogu.

Tagasi üles