Merendusega seotud ettevõtjate ja organisatsioonide ühises avalduses märgitakse, et Eesti kui mereriigi konkurentsivõime tõstmiseks peab valitsus jätkama merendusvaldkonna arendamist. Senise killustatud lähenemise asemel soovitatakse luua merendust kui prioriteetset valdkonda koordineeriv institutsioon, millena nähakse peaministri juures tegutsevat alalist komisjoni. Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi juurde soovitavad eksperdid moodustada merenduse asekantsleri ametikoha koos talle alluva merendusosakonnaga.
Üks pöördumise autoritest, viitseadmiral ja kaugesõidukapten Tarmo Kõuts ütles, et loodav valitsus peab jätkama meremajanduse arendamist ning esmajärjekorras viima lõpule eelmise Riigikogu koosseisu poolt vastu võetud nn laevanduseelnõu ellu rakendamise.
Mereturvalisusega tegelev ettevõtja Jaanus Rahumägi selgitas, et pöördumine võttis kokku Eesti merenduse mineviku, oleviku ja tuleviku.
«Riigikogus toimunud koosolek andis teadmise, et Riigikogu ja tulevane valitsus on valmis tõsiaselt panustama Eesti meretööstuse taastamisse. Tänaseks on mõistnud kõik osapooled kui suure potsensiaaliga on Eesti riigi jaoks tegelikult tegemist,» ütles Rahumägi. Tema hinnangul suudab Eesti tänu riiklikele e-lahendustele sekkuda rahvusvahelisse laevandusregistriärisse vägagi konkurentsivõimeliselt.
Pöördumisele kirjutasid alla Tiit Vähi, Jaanus Rahumägi, Heiti Hääl, Marek Helm, Janno Laende, Andres Valgerist, Tiit Pruuli, Hannes Lilp, Ants Sisask, Peeter Veegen ja Tarmo Mägi.
Riigikogus moodustati lõppenud nädalal ka merenduse toetusrühm, millesse kuuluvad Kalev Kallo; Annely Akkermann, Erki Savisaar, Kaido Höövelson, Kadri Simson, Tarmo Kruusimäe, Raivo Tamm ja Sven Sester.