Päevatoimetaja:
Sander Silm

Sooman: IKEA-eufooria saab kiire lõpu, kui kallitest korteritest leitakse logisevate ustega köögikapid (6)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
IKEA kauplus Düsseldorfis Saksamaal.
IKEA kauplus Düsseldorfis Saksamaal. Foto: WOLFGANG RATTAY / REUTERS

Pindi kinnisvara hinnangul mõjutab IKEA esinduse avamine Eestis ka kinnisvaraturul osalejaid, sest sajad üüri- ja müügikorterid on sisustatud just IKEA odavmööbliga. Paradoksaalselt on seda Eestis aga esitletud kui möbleerimise viimast kõrgtrendi, mis põhjendavat kõrgemat hinda.

Pindi Kinnisvara juhatuse liige Peep Sooman ütles, et harjumuspäraselt peetakse kõike põhjamaist Eestis ikka veel kalliks, kvaliteetseks ja viimaseks moeröögatuseks ning seda rõhutatakse igal võimalusel. «Kunagi oli edukuse mõõdupuuks Jenkki närimiskumm. Vahepeal idealiseeriti üle nii H&Mi rõivaid kui ONOFFi müüdavat elektroonikat, aga kui need tooted muutusid kohalikele kättesaadavaks, siis kadus kohe ka eufooria. Ka IKEA toodab täiesti tavalist, mõistliku hinnaga mööblit, millel on omad võlud ja odavamas tootesegmendis ka omad valud,» selgitas Sooman.

Ta tuletas meelde, et tegelikult on ka IKEA-l erineva hinna- ja kvaliteeditasemega tooteliinid, millega keskmine tarbija ülearu kursis pole. «Kui aga nüüd selgub, et näiteks ülespuhutud üürihinnaga korter on sisustatud IKEA kõige odavamate toodetega ning just see on põhjus, miks köögikappide uksed logisevad ja riiulid kahtlaselt õõtsuvad, hakkavad üürnikud loomulikult nurisema ning vara omanikel saab mõtteainet olema kuhjaga,» rääkis Sooman.

Tema sõnul on IKEA mööbel kinnisvarainvestorite seas ülimalt populaarne. «IKEA mööbel on siiani olnud esimene valik nii flippimisel ehk kehvas seisukorras korteris edasimüügi eesmärgil kiirremondi tegemisel kui ka üürikorterite sisustamisel, sest tootekataloogis on valik suur ja hinnad väga soodsad, Rootsi päritolu annab aga võimaluse kaubamärki veenvalt esitleda,» lisas ta.

Tagasi üles