SEBE teatas töötukassat kollektiivsest koondamisest, mille käigus kaotab Tartus töö 148 inimest, kellest 135 on bussijuhid. Koondamise põhjuseks on Taru linna bussiveo hanke kaotus Go Busile. Seega lõpetab SEBE Tartus teenindamise 30. juunil.
SEBE juht koondamistest: Tartu bussijuhid töötuks ei jää (1)
«Me kaotasime hanke ja 1. juulist veab Tartus Go Bus,» ütles Mootor Grupi juht Hugo Osula. «SEBE on opereerinud kaheksa aastat Tartu bussiliiklust ja saanud selle eest ka hea hinde. Me lihtsalt ei söandanud teha uuel hankele nii madalat pakkumust ja seega võitis teine vedaja, kes sai kümneaastase lepingu,» lisas ta.
«Me valame ainult krokodillipisaraid, sest meie kaheksa aasta pikkune töö läks vastu taevast,» ütles Osula.
SEBE juhatuse esimees Üllar Kaljuste ütles, et koondatud töötajad kindlasti töötuks ei jää. «See on muidugi iga inimese enda otsustada, mida ta peale koondamist teha soovib. Mina usun, et kõigil on võimalus minna ka Go Busi tööle, sest nad vajavad sama palju bussijuhte, kui meil tööl oli. Olen lihtsalt kuulnud, et mõned inimesed teevad teised valikud,» lisas ta.
Go Bus: võtame vastu kõik SEBE praegused bussijuhid
Go Busi juhataja Andrei Mändla ütles, et kuna tööjõuturul on bussijuhtidest suur puudus, siis otsib Go Bus aktiivselt bussijuhte. «Tartu linnaliinidele soovime värvata vähemalt 150 bussijuhti. Oleme valmis vastu võtma kõik SEBE praegused bussijuhid, kes soovivad Tartu linnaliinidel sõitmist jätkata,» ütles ta.
Samuti valmistub ettevõte peatselt Tartus toimivaks karjäärimessiks, kuhu minnakse samuti bussijuhte värbama ning kus on kohapeal võimalik kohe ka avaldus ära täita. «Otsingutele paneb õla alla ka töötukassa, kellega koostöös korraldame nende majas 08. mail vastava infopäeva,» lisas Mändla.
Hankelepingu järgi hakkab GoBus maksma bussijuhtidele vähemalt 980 euro suurust brutotasu. SEBE bussijuhtide praegune brutopalk on 990 eurot.
Tartu linn sõlmis mullu 24. jaanuaril bussihanke võitja AS-iga GoBus.
Hankel osalenud kaheksast bussifirmast esitas soodsaima pakkumuse AS GoBus, mis pakkus liiniveo arvestuslikuks aastahinnaks 6,6 miljonit eurot. Hanke objektiks oli liinikilomeetri hind, mida hakatakse korrigeerima kord kvartalis liinikilomeetri maksumuse muutumise indeksi alusel.
Bussihanke tulemused kuulutati välja küll 2017. aasta juunis, kuid mitmed teised hankel osalejad vaidlustasid hanke tulemused ning kohtuvaidlused kestsid üle poole aasta. Riigikohus ei võtnud möödunud aasta jaanuari alguses menetlusse Hansa Bussiliinide ega Eesti Bussi kassatsioonkaebuseid Tartu bussiveohanke vaidluses ning sellega jõustunud ringkonnakohtu otsuse järgi võitis Tartu 10-aastase bussihanke Gobus.
Senise vedaja AS Sebe leping lõpeb 2019. aasta 30. juunil.