Teisipäeval allkirjastasid maanteeamet ja Rail Baltic Estonia ettevõttega AS YIT Infra Eesti lepingu Luige–Saku neljarajalise lõigu ehitamiseks, lepingu kogumaksumus on 19 miljonit eurot.
Rail Balticu mõju: Luige-Saku teelõik tehakse neljarajaliseks (3)
«Luige-Saku teelõigu valmimisega saab viimane ohtlik pudelikael Tallinna ringteelt eemaldatud,» ütles maanteeameti põhja regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Tükk pressiteate vahendusel.
Luige–Saku ehitus on esimene maanteeameti koostööprojekt OÜ Rail Baltic Estoniaga. Kolmest teelõigule tulevast paarisviaduktist üks, Saustinõmme viadukt, hakkab ületama planeeritud Rail Balticu trassi, teatas amet.
Rail Baltic Estonia tehnilise juhi Anvar Salometsa sõnul on rajatav Saustinõmme viadukt raudteeprojektile märgilise tähendusega. «Viimastesse kuudesse langeb mitmeid olulisi arenguid Rail Balticu rajamisel – Pärnu-Rapla lõigul on alustatud põhiprojekti koostamisega, sõlmitud on esimesed maade omandamise kokkulepped ning Saustinõmme viadukti näol lüüakse mais kopp maasse Rail Balticu põhitrassi ehitusel,» märkis ta.
Lisaks rajatakse ulukitunnelit ületav Tammemäe viadukt ning Saku viadukt kõrvalmaantee nr 11340 ja raudtee ületamiseks. Kogu maanteelõik piiratakse ulukitaraga. Ehitatakse ümber eritasandiline Männiku ristmik ja rambid, rajatakse maanteevalgustus ning ehitatakse karjäärialale juurdepääsuks kogujatee.
Ehitustöödega on plaanis alustada mais ja kõik tööd peaksid olema lõppenud 2021. aasta teiseks kvartaliks. Ehitustööde kogumaksumus on 19 miljonit eurot, millest Ühtekuuluvusfondi toetus maanteeameti tööde osale on 85 protsenti. Rail Baltic Estonia OÜ finantseeritav Saustinõmme viadukt ning sellest tulenevad lisatööd moodustavad umbes 36 protsenti kogumaksumusest.