Märtsis langes uute sõiduautode müük Eestis 2 protsenti 2233 sõidukile, aasta esimestel kuudel toimunud suur langus on aga peatumas. Ligi pooled ehk 43,4 protsenti müüdud sõidukitest olid väikesed või keskmised maasturid.
Eestlane on maasturiusku
Eelmise aasta alguses toimunud tempokas tõus hakkas mullu märtsis taanduma ja nii hakkas turg lõppenud märtsikuus stabiliseeruma, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).
Kolme kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 6174 uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta esimese kvartali müügile alla 6,9 protsenti. Samas ületab see number siiski ülemöödunud aasta esimese kvartali müüki kolmesaja auto võrra.
Märtsis oli suurima osakaaluga segment keskmised maasturid, mis moodustasid kogu sõiduautode müügist 25,3 protsenti. Järgnesid 22,2 protsendiga väiksema keskklassi autod ja 21,3 protsendiga väiksemad maasturid.
Hübriidautosid eelistasid tarbijad 222 korral ja elektriautosid osteti viis. Toyota kerkis märtsis taas kõige populaarsemaks automargiks 360 sõiduautoga, aga märtsis 278 sõidukiga teisele kohale jäetud Škoda püsib müügitabeli tipus kolme kuu kokkuvõttes. Renault' sõidukeid müüdi 185.
Mudelitest eelistasid tarbijad enim Toyota RAV4, mida müüdi 157. Järgnesid võrdselt 101 autoga Škoda Octavia ja Toyota Corolla.
Tarbesõidukite müük pöördus märtsis 0,4 protsendiga plussi ja kokku müüdi märtsis 504 uut tarbesõidukit. Markide osas moodustasid esikolmiku 101 müüdud sõidukiga Citroën, 82 sõidukiga Peugeot ja 53 sõidukiga Renault.
Veokite segmendis olid edukaimad Scania ja Volvo, vastavalt 35 ja 28 müüdud veokiga.