Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Puust ja punaseks: millistele tsiklitele ja mopeedidele uus biokütus sobib?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kõigile mopeedidele ja tsiklitele biokütus ei sobi.
Kõigile mopeedidele ja tsiklitele biokütus ei sobi. Foto: Pexels / CC0 Licence

Nädala algusest pakuvad kütusemüüjad kümneprotsendise biolisandiga bensiini 95 ehk E10. Uus bensiin ei pruugi aga kõigile mootorratastele sobida.

Euroopa Mootorrataste Tootjate Liidu (ACEM) on koostanud nimekirja mootorratastest, millele peaks uus suurema biolisandiga bensiin sobima. Neile, millele E10 ei sobi, soovitatakse kasutada 98 bensiini.

Olenemata tabelis välja toodud mudelitele, soovitavad mootorratastetootjad E10 asemel tsiklit tankida siiski 98ga, sest etanoolisisaldusega bensiin võib rikkuda mootorit. Ka mootorratturite sotsiaalvõrgustike grupis soovitavad kogenumad sõitjad kasutada bensiini 98.

Kõige enam tekib probleeme, kui mootorratas pikalt E10 kütusega seisab, sest etanool hävitab karburaatoris kummidetaile nagu membraanid ja tihendid.

Ramo AS esindusisiku Triinu Raudsepa sõnul ei ole Suzuki mootorratastel teistes riikides, kus on juba ammu kasutuses biokütus, probleeme esinenud. «Aga soovitatav on ikkagi vanematele ratastele panna 98 sisse,» sõnas ta ja lisas, et tsiklit talvehoidu pannes tuleks sissepritsega mootorrattale panna paaki uus puhas bensiin sisse ja soovitav on lisada ka bensiini stabilisaator.

«Karburaatoriga mudelile tuleks panna puhas bensiin sisse ja lisada bensiini stabilisaator ja lasta karburaator tühjaks,» märkis ta.

Tagasi üles