Turuvalitsejast Booking.com'i tingimustes on sätestatud, et majutusasutused ei tohi oma kodulehe kaudu pakkuda soodsamaid tingimusi kui nende keskkonnas. Eesti Hotellide ja Restoranide Liit (EHRL) teeb aga juba paar aastat kampaaniat, et majutuse pakkujad oma kodulehe kaudu kõige soodsamat hinda võimaldaksid, mis läheb broneerimisgigandi nõuetega otsesesse vastuollu, kirjutab ERR.
Eesti majutusasutused on asunud Booking.com'i ahistavatest tingimustest mööda hiilima
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Book Directly» on tegelikult Euroopa katusorganisatsiooni kampaania, millest ka Eesti osa võtab. EHRLi juht Verni Loodmaa möönab, et see läheb Booking.com'i kehtestatud reeglitega vastuollu, ent peab seda siiski õigeks.
Loodma näeb ühte helget asjaolu: kuivõrd Eesti turg on nii väike ja Booking.com'i jaoks marginaalne, siis nad siinsete majutusettevõtete müügitegevust eriti ei jälgi ega kontrolli.
Põhjus, miks majutusasutused tahavad veebilehe tingimustest kõrvale hiilida, peitub selles, et Booking.com'i kaudu peab öömaja pidaja kuni 20 protsenti käibest vahendajale maksma, mis võib moodustada lausa 80 protsenti majutusettevõtte kasumist, mis kuludest üle jääb.