Näiteks kui istmete kohal olevatest tuledest ei lähe üks põlema, siis me peame selle enne õhkutõusmist ära parandama, kuigi see ei ole tegelikult ohutusega seotud.
Samas tundub ikkagi, et Smartlynxil tekib probleeme rohkem kui teistel lennufirmadel.
Põhjuseks on see, et meil pole vabu valvelennukeid. Suurematel liinilende teenindavatel lennufirmadel seisab Tallinnas lennuk, mida nad saavad kasutada, kui mõne lennukiga peaks probleeme tekkima. Meil sellist võimalust pole. Kui meil tekib Tallinnas tehniline probleem, siis peame selle kohapeal parandama.
Kas te olete mõelnud tagavaralennuki soetamisele?
Jah, aga see on tuleviku küsimus. Meil on küll plaanis oma lennukiparki laiendada, et meil oleksid ka varulennukid, kuid see ei ole odav investeering, kui lennuk lihtsalt seisab lennujaamas.
Millised karistused kehtivad lennufirmadele, kes ei järgi ohutusreegleid? Kas selliseid firmasid leidub?
Kõik lennufirmad järgivad reegleid väga täpselt. Kui mõni lennufirma rikub reegleid ja jääb vahele, siis kaotab ta tegevuslitsentsi. See ei ole naljaküsimus ja seda ei saa kergelt võtta. Sul on valida, kas kaotad natuke raha hilinenud lennuga või kaotad kogu oma äri. Me teeme kõik, mida saame, et tegutseda seaduslikult, ja mõnikord tähendab see hilinemist.
Hiljuti puhkes skandaal Boeingu ümber, kui peatati lennukite Boeing 737 Max kasutamine, sest selle mudeliga juhtus viie kuu jooksul kaks lennuõnnetust. Indoneesia õnnetuse uurimisel selgus, et piloodid ei suutnud lennukit kontrollida. Kas teie hinnangul on lennukite 737 Max peatamine põhjendatud? Kuidas see mõjutab turgu?