Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Audi surub Hiinas gaasi põhja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uus Audi A2.
Uus Audi A2. Foto: SCANPIX

Audi võimendab tootmist Hiinas enam kui kaks korda. Plaanis on panna püsti teine kohalik tehas ja hakata meisterdama vähemalt 700 000 Audit aastas.

Saksa firma sõnutsi käivitub tootmine uues 100 hektari suuruses Foshani tehases aastal 2013. Audi omanik Volkswagen investeerib koos oma Hiina partneri FAWiga sealsesse Audide tootmisse ja müüki viie eeloleva aastaga ligikaudu 3 miljardit eurot.

«Me tahame oluliselt tugevdada oma kohalolekut Hiinas ning süvendada veelgi oma strateegilist partnerlust. Uus tehas on oluline teetähis meie pikaajalises Hiina strateegias,» ütles eile Audi tegevjuht Rupert Stadler.

Saksa luksautotootjad investeerivad hoogsalt Hiinasse, et lõigata kasu oma masinate müügiedust ja üliheast mainest sealsete klientide seas.

Juunis teatas Daimler 2 miljardi euro investeerimisest Hiinasse, et toota koos kohapealse partneriga kompaktklassi autosid ja mootoreid.

Audi ehitab Changchunis (Hiina Põhjaosas) A4 ja A6 pika teljevahega  versioone, samuti valmib seal Audi Q5. Tehase aastane võimsus on 300 000 autot, kuid järgmise paari aastaga tõstetakse see 550 000 peale.

Foshanis plaanib Audi toota luukpära A3 uut mudelit.

Kui Hongkong kaasa arvata, müüs Audi tänavu esimese 10 kuuga hiinlastest klientidele 253 739 autot – 32-protsendiline kasv mullusega võrreldes.

Tänavu peaks müük Hiinas ületama 300 000 auto piiri, mis kindlustab Hiina positsiooni brändi suurima ükskituruna.

Lisaks tehastele kavatseb Audi laiendada ka oma kohalikku müügivõrku, teenindamaks riigi rahvarohkeid ja üha jõukamaid keskmise suurusega linnu.

Hiina nõudlus on Saksa autofirmadele tänavu rekordkasumit teeninud.

Analüütikud hoiatavad samas, et Hiina turu tulevikus ei tohi üleliia kindel olla. «On reaalne risk, et BMW, Mercedese ja Audi müük Hiinas 2012. aastal langeb,» kirjutas novembris klientidele Bernstein Researchi analüütik Max Warburton.

CopyrightThe Financial Times Limited 2011.

Märksõnad

Tagasi üles