Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi peadirektor Henrik Hololei rääkis intervjuus ERRile, et Tallinna-Helsingi tunnel ei muudaks reisija jaoks midagi odavamaks.
Hololei: ma ei saa aru, mis probleemi tahetakse Tallinna-Helsingi tunneliga lahendada (22)
«Ma ei näe jätkuvalt seda, mida see tunnel reaalselt juurde toob. Me räägime investeeringust suurusjärgus 15-20 miljardit [eurot] ja meil on täna laevaliiklus, mis tagab suhteliselt kiiresti ühest punktist teise jõudmise,» ütles Hololei.
«Ma olen ka täiesti veendunud, et kui see tunnel peaks tulema, siis ta ei muuda ka reisija jaoks seda mitte kuidagi odavamaks. Kui me vaatame kasvõi Suurbritannia ja Prantsusmaa vahel olevat tunnelit, siis ega see reisimine ei ole odav ja laevapilet on ikkagi odavam,» lisas ta.
Hiina fond Touchstone Capital Partners teatas 8. märtsil, et investeerib Tallinna-Helsingi tunnelisse 15 miljardit eurot.
Peter Vesterbacka juhitav Finest Bay Area Development Oy ja Touchstone Capital Partners Ltd sõlmisid kavatsuste protokolli Soome ja Eesti vahelise tunneli rahastamiseks, mille kohaselt antakse kolmandik rahastusest omakapitalina ning kaks kolmandikku laenuna.
Hiina fond saab vähemusosaluse ning kohustub andma projektile laenu. Varem on tunnelit nõustunud rahastama Dubai fond ARJ Holding 100 miljoni euro ulatuses.