Hotellide tööd hõlbustab Eestis loodud tarkvaralahendus (1)

Kerti Kulper
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tarkvara majutusettevõtetele. Eestimaine ettevõte Guestjoy pakub hotellidele tarkvaralahendust, mis võimaldab majutusasutustel luua kontakti juba enne kliendi saabumist.

Eestimaine ettevõte Guestjoy pakub hotellidele tarkvaralahendust, mis võimaldab majutusasutustel parandada külastajaelamust parema suhtluse tõttu. Guestjoyga saab hotell luua kliendiga kontakti juba enne kliendi saabumist, hoida seda sidet kliendi hotellis viibimise ajal ja küsida tagasisidet pärast lahkumist. Tulemuseks on suurem lisateenuste käive ja külastajate rahulolu.

Fotol GuestJoy üks asutaja Alar Ülem Lõuna-Ameerikas reisides, kus idee idanema hakkas.
Fotol GuestJoy üks asutaja Alar Ülem Lõuna-Ameerikas reisides, kus idee idanema hakkas. Foto: Kredex

Alar Ülem, Guestjoy üks asutaja, rääkis, et idee sündis sellest, kui ta ise mõned aastad tagasi mööda maailma ringi reisis. Ta veetis üheksa kuud Lõuna-Ameerikas ja avastas, et igas majutusasutuses esitas ta vastuvõtus samu küsimusi: kust saab süüa osta, kus asub lähim apteek, kust saab ratast laenutada jne. Ta käis ka üsna palju ekskursioonidel ja matkamas ning tema sõnul oli hotellidest tihtilugu raske leida infot, mis oleks reisi planeerimise külastaja jaoks lihtsamaks teinud. Ta tajus, et info leidmine on rohkem justkui tema kui hotelli mure, ent tegelikult võiks see toimida vastupidi. Pealegi saaks sellise info saata kliendile juba varem, et tal oleks lihtsam oma reisi planeerida.

Ta arutas asja Guestjoy teise asutaja Annikaga, kes on pikalt töötanud hotellinduse valdkonnas ja oli sel hetkel parajasti ühe hotelli juht. Kui Alarile oli reisides avaldunud pigem kliendipoolne vaatenurk, siis Annika sai tasakaaluks luua pildi ka sellest, kuidas hotell asja näeb. Hotellide seisukohalt kannatas sageli just lisateenuste müük, sest klient tegi broneeringu ära ja kuni tema hotelli saabumiseni polnud tal ööbimiskohaga mingisugust kontakti. Üheskoos leiti, et kliendi ja majutusasutuse omavahelises kommunikatsioonis on tõesti puudujääke, mida saaks parandada.

Nutiseadme vahendusel suheldes ei pea klient mure korral minema hotelli valvelauda, vaid saab operatiivselt asjadest märku anda.
Nutiseadme vahendusel suheldes ei pea klient mure korral minema hotelli valvelauda, vaid saab operatiivselt asjadest märku anda. Foto: Kredex

Parem suhtlus = parem reis

Alari sõnul on Guestjoy peamisteks eesmärkideks, et hotell saab ise ennetavalt külastajaga kontakti luua ja seeläbi tõhusamalt ka oma lisateenuseid pakkuda. Guestjoy kaudu saab majutusasutus saata külastajatele juba enne saabumist tervituskirja, kus on välja toodud erinevad pakkumised, mis vastavad külastaja profiilile. Profiil kujuneb Alari sõnul välja broneeringu põhjal – mitu inimest on tulemas, mis päeval nad saabuvad ja milline tuba on valitud, aitab kliendile lisapakkumisi teha. “Pakkumised on hästi kergesti tellitavad – vaid paari klikiga saab broneerida parema toa või valida ekskursioone,” sõnas Alar. Ta rääkis ka seda, et psühholoogiliselt kipub asi nii olema, et kui reis on pikalt ette planeeritud, kipuvad inimesed olema säästlikumad. Mida lähemale aga reis jõuab, seda heldemaks muututakse ja seega on tõenäolisem, et klient võib esialgu broneeritud toa vahetada parema vastu või tellida lisateenuseid, mida hotell pakub.

Guestjoy võimaldab kliendiga tõhusalt kontakti luua ka sel ajal, kui klient hotellis peatub ja küsida temalt, kas kõik on hästi. Vahel võib juhtuda, et hotellituppa kostub häirivat müra või konditsioneer ei tööta, aga kui hotelli sellest teavitada, saab need probleemid tavaliselt kiirelt ära lahendada. Pahatihti juhtub aga nii, et klient ei informeeri hotelli taolistest asjadest, vaid elab end hiljem mõnel veebilehel välja, aga see ei lahenda probleemi. Nutiseadme vahendusel suhtlemine tähendab ka seda, et klient ei pea iga tüütu mure korral minema hotelli valvelauda, vaid saab operatiivselt asjadest märku anda ja tema reisielamus ei kannata.

Kliendi ja hotelli suhtlus ei pea tingimata lõppema sellega, kui klient teeb check out’i ning astub hotelliuksest välja. Guestjoy vahendusel saadavad hotellid oma külastajatele pärast lahkumist tagasisideküsimustiku, mis läheb otse Trip-Advisorisse või Google’isse. Pole kahtlustki, et kui hotell hakkab kliendile tähelepanu pöörama juba enne seda, kui klient on reaalselt kohale jõudnud, muudab see kliendi suhtumist majutusasutusse ja suurendab rahulolu.

Kliente ka Dubais ja Taiwanis

Guestjoy üheks esimeseks pilootkliendiks oli Kalev Spa, kes kasutab Guestjoy teenuseid tänaseni. Pilootklientide hulgas oli ka mitmeid hosteleid, kuna hostelite jaoks on lisateenuste müük äärmiselt oluline, sest majutuse pealt ei teenita just kuigi palju. Küsimusele, kuidas hotellid suhtuvad sellesse, kui neile taolist lahendust pakutakse, vastas Alar, et igale hotellijuhile assotsieeruvad erinevad aspektid. “Kui me räägime külastaja ja hotelli vahelise kommunikatsiooni parandamisest, siis see tähendab erinevatele inimestele erinevaid asju,” sõnas ta. Alar nentis, et alguses keskendusid nad võrdlemisi palju sellele, kuidas kliendi jaoks asja lihtsamaks muuta, aga hiljem muutsid veidi fookust, et ka hotellid rohkem kasu saaksid ning kliendid oleksid teadlikumad erinevatest lisavõimalustest. See osa on Alari sõnul hotellide jaoks kahtlemata väga intrigeeriv.

Praegu on enamik Guestjoy kliente Eestist, Tšehhist ja Islandilt. Lisaks on palju kliente ka Ungarist, Iirimaalt, Lätist ja Leedust. Kaugematest riikidest on lisandunud Dubai ja Taiwan, kuigi Alari sõnul nad praegu sihipäraselt neis regioonides ei tegutse. “Peamiselt sihime Põhja- ja Ida-Euroopat,” selgitas ta ja lisas, et kui mõni hotell neid ise üles leiab, siis loomulikult nad ei keeldu koostööst. Seda enam, et alles hiljuti tuldi välja uue tootemargi ja kodulehega ning üha aktiivsemalt üritatakse teha turundust laiemale sihtgrupile.

Nagu mitmed idufirmad, on ka Guestjoy otsustanud remote töökultuuri kasuks, mis tähendab seda, et tegemist on globaalse ettevõttega, millel on töötajaid erinevates riikides. Peakontor asub küll Tallinnas, aga füüsiline kontorisolek ei ole töö tegemiseks sugugi oluline. Alari sõnul pääsevad nad tänu sellele ligi tunduvalt globaalsemale klientuurile, kui pelgalt ainult Eestis toimetades.

“See on toonud omajagu väljakutseid, näiteks selle, et kuidas omavahelist kommunikatsiooni parandada, aga samas on see tekitanud ka palju uusi võimalusi,” rääkis ta. Ettevõtte töökeeleks on inglise keel ja nende tarkvarasüsteem toetab täna 13 erinevat keelt.

Startup Estonia juht
Startup Estonia juht Foto: MAARIKA TRUU

MAARIKA TRUU

Startup Estonia juht

GuestJoyd iseloomustab hästi ütlus „Kus viga näed laita, seal tule ja aita“. Ettevõtte asutajatele meeldib reisida, ent reisimise käigus nägid nad hotelliturul selget puudust ja võimalust see tehnoloogia abil ära lahendada. Tulemuseks on platvorm, millega on hotellidel võimalik parandada nii külaliste külastuskogemust kui ka müüa rohkem lisateenuseid.

GuestJoy on saanud sündikaatinvesteeringu EstBan Nordic Angel programmist. Samuti on neisse investeerinud KredExi osalusega fondifondist EstFund investeeringu saanud äriinglitega kaasinvesteerimise fond United Angels Co-Investment Fund I. Ja lisaks on nad ettevõtte käivitamiseks kasutanud KredExi stardilaenu. See kõik näitab, et kui Sul on idee millesse usud, leiab alati ka vajaliku rahastuse selle teostamiseks. Soovime ettevõttele ambitsioonikust ja kiiret kasvu!

GuestJoy OÜ

  • Asutatud: 2014. a
  • Omanikud:  Alar Ülem, Annika Ülem,  Kaarel Saal
  • Töötajaid:12
  • Tegevusvaldkond: Tarkvara pakkumine majutusettevõttetele
Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles