See on kurb tõsiasi, aga keskmine ettevõte näeb müügiga hoopis vähem vaeva netis kui füüsilises maailmas. Toodet müüakse äärmiselt napi kirjeldusega ja siis imestatakse, et miks see ei müü. Tool, valge, 1,5 m kõrge, puust. Hind 500 eurot. Osta ära! Aga kuidas siis kirjutada selliseid tekste, mis paneks inimesed su toodet tahtma?
Oletame, et sa müüd reisikohvrit. Kellele sa seda müüd? Kui kolme lapse emale, kes käib kord aastas perega pakettreisil Türgis, siis tema jaoks on olulised hoopis teised asjad kui 21aastasele neiule, kes läheb Kesk-Ameerikasse seljakotireisile.
Kõige tähtsam on luua selge pilt inimesest, kellele sa müüd, ja kõnetada teda viisil, kuidas ta tahab, et teda kõnetatakse. Kui sa paned kokku teksti, mille eesmärk on kõikidele võrdselt läheneda, siis reeglina ei kõneta see kedagi. Nii et kasuta neid väljendeid ja kõnepruuki mis sinu sihtrühma kuuluvad inimesedki. Kui sa müüd teismelistele rulasid ametlikus korporatiivkeeles, siis unista edasi.
Väldi kantseliiti iga hinna eest
Pole vahet, kas sa müüd noortele, vanadele või firmadele – kõik ostjad on inimesed. Inimesed räägivad inimeste keeles. Kui sa tahad inimesi mõjutada teksti kaudu mingit tegevust tegema, siis on äärmiselt olulised selle teksti selgus ja lihtsus. Keerulised laused ei tee sind tähtsamaks ega targemaks, vastupidi. Mitte keegi ei taha vabatahtlikult kantseliiti lugeda, ja jäetaksegi lugemata. (Näiteks: kui leiab aset teiepoolne ost, siis teostame teile kaks kuud tasuta hooldusteenust.)